Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een merrie van 18 jaar nog gedekt worden?

Ze is wel eerder gedekt, maar elke keer geen veulen van gekomen. Mijn vraag of dit nog verantwoord is om deze merrie nog te dekken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

als het op jongere leeftijd niet is gelukt zou ik persoonlijk geen poging meer wagen.

zolang ze hengstig kan ze in principe gedekt worden, maar de merrie is niet bepaald 1 van de jongste meer.
een dracht, geboorte en de tijd voor het spenen is een behoorlijk aanslag op haar lichaam.
dit in combinatie met de eerdere ervaringen zou ik aan je merrie denken en het niet doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thanx :)
Kristal
13 jaar geleden
Ben het met je eens Eucje, oudere merries niet meer zwanger laten worden, zeker niet als het dan voor de eerste keer is.
+1 en laat dat kind van je nu maar eens een ander gezicht trekken, ik weet nu wel datíe het vies vindt ;-))

Andere antwoorden (1)

Wat dacht je van K.I? Hopelijk heb je dan meer kans op bevruchting.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
merrie is 18 jaar heeft nog nooit een veulen gehad.
als zou de merrie drachtig raken, denk je dat het gezond is voor het dier op deze leeftijd??

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding