kat op zijn hoofd gevallen, is dit normaal?

We passen vaak op een kater van 18 maanden, hij heeft naar verhouding een hele korte staart, hij vertoont naar gedrag maar bijt en krabt niet, grommen en blazen doet hij wel, vooral naar mensen. Maar ons is het opgevallen dat hij wel eens van zijn krabpaal valt, dan komt hij altijd op zijn zij of koppie terecht, hoe kan dit komen? Is het door zijn staart? Of kan het zijn dat hij ziek is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Als een kat van een krabpaal valt, is het niet vreemd dat hij niet op z'n pootjes belandt: hij krijgt de tijd niet zich te draaien, daar is de val te kort voor.
Maar waarom valt hij met zekere regelmaat uit de krabpaal?
Het kan natuurlijk iets totaal anders zijn, maar ik heb een epileptische kat gehad die met regelmaat van z'n plekje viel, en dan ook soms gemeen terecht kon komen.
Niet iedere aanval hoeft een grote te zijn, soms gaan ze bijna ongemerkt voorbij.

Dan het grommen en blazen, waar komt dat vandaan?
Heeft de kat dat altijd al gedaan? Is het een ongesocialiseerde boerderijkat of is hij veel te vroeg uit het nest gehaald?
Als dit gedrag opeens begonnen is, is dat zeker reden tot zorg.

Al met al kan een bezoek aan de dierenarts zeker geen kwaad.
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plus