wat te doen met een dode duif?

Op ons schuurdak ligt een dode duif, mijn zoon wil hem eraf halen en ziet dat hij een ringetje om zijn pootje heeft.
Kan ik via dat ringetje de eigenaar achterhalen, om door te geven dat de duif dood is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8K

Het beste antwoord

Daar is een meldpunt voor....!

Toegevoegd na 1 minuut:
Meldpunt gevonden Duivenringen - Nederland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Via het ringetje is de eigenaar te achterhalen, als u contact opneemt met een duivenmelkersvereniging.
13 jaar geleden
Als het een postduif is kun je hier de ringcode invullen: http://www.npo.nl/duif-gevonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
via de ringregistratie kan je de eigenaar wel achterhalen, maar vaak kloppen de gegevens niet meer, en is de duif allang in andere handen overgegaan.
ook voor jonge duiven is er niet veel interesse.
als het goed is, staat op de ring het geboortejaar van de duif, dat staat dwars op de ring.
als de duif al wat ouder is, dan zou ik de ringregistratie bellen, maar voor een duif van dit jaar zou ik de moeite niet nemen.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik had het een paar jaar geleden. Een jonge duif tegen hoogspanningsmast aangevlogen, verbrande vleugel, ter plekke overleden.
de eigenaar heeft me vriendelijk bedankt voor de moeite, maar zei dat als ik hem levend terug had gebracht hij hem zelf wel de nek om had gedraaid, want dat het beest niks waard was als hij niet net zo snel en trefzeker als de anderen uit de groep terug was gekomen van zijn eerste wedstrijdvlucht. dan voel je je %#$#$&
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja sommigen zien het echt alleen als sport en niet dat er een dier is overleden. Heb het zelf ook meegemaakt, al was de eigenaar die ik belde wel blij om te weten wat er met de duif was gebeurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh ja, de duif die ik vond was van 2010, dus het is wel mogelijk om ook dan de eigenaar te achterhalen. Ik zou het dus altijd proberen.
Het is voor de eigenaar wel zo fijn om te weten wat er met zijn duif is gebeurd. Ik heb zelf een maand geleden ook een dode duif gevonden. Deze was wel van 2010 en via de site van npo heb ik het telefoonnummer van de eigenaar kunnen achterhalen. Het was een sportduif die niet terug was gekomen van een vlucht. Voor de eigenaar heel fijn om te weten waar de duif is gevonden en te weten dat deze niet meer terugkomt.