Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik me kat het beste een vlooienpipet geven?

Ik moet in me 1tje de kat vasthouden en dan de haartjes opzij doen en dan ook nog eens de pipet in der nek doen en dat alles op een kat die niet echt stil wil blijven zitten en mee werken iemand tips alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Met één hand de kat bij z'n schouders tegen de grond duwen en de haartjes (tussen de schouderbladen) uit elkaar duwen met twee vingers zodat je de huid ziet, en met de andere hand snel het pipet legen.
De ene kat vind dat prima, de andere kat totaal niet. Als de kat echt geen seconde stil blijft zitten met één hand, dan wordt het moeilijk om in je eentje te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Komt vooral op schelheid aan en alles bij de hand hebben.

Kat op schoot nemen en aaien, nog beter, tussen je benen nemen, kun je hem een beetje vastklemmen.

Dan met 1 hand, met duim en wijsvinger een plukje haar uit elkaar duwen en dan niet talmen, gewoon met de andere hand in 1x dat pipetje leegknijpen.

het moet zo veel mogelijk op de huid en niet op het haar maar als je de pipet echt tegen de huid aanhoudt lukt dat redelijk.

Toegevoegd na 50 minuten:
wat een rare typefout: schelheid = snelheid
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Als je kat slaapt doe je de substantie, even wrijven en klaar is kees. Zo doe ik het bij mijn 3 katten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
+ Zo doe ik ook bij mijn poes, da kater vind het allemaal goed, en blijft gewoon zitten, de poes loopt hard weg als ik alleen het doosje al pak. Dan heb ik soms wel een paar uur die pipet in mijn zak, voordat ik haar eindelijk kan doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@HeerVoldemort: Het is een kwestie van slim zijn he want ach ze hebben het vlug door als je iets van plan bent. Net hetzelfde als een pilletje geven, als ze slapen vlug met duim en wijsvinger bekje open en met andere hand pilletje in het bekje en slikken dat ze doen haha ik krijg wel een verontwaardigde blik van hun :o)
Als je een kat in het nekvel grijpt, blijft hij staan waar hij staat. Als je de pipet hebt klaargezet kan je het zo tot op de huid uitknijpen.

Zie je dit niet zitten, dan neem je een handdoek en legt deze over de kat heen waarbij alleen de kop naar voren er uitsteekt. Ga eroverheen zitten met onder iedere knie één kant van de handdoek. Pipet klaargezet en op de huid duwen. Uitknijpen en klaar is kees. Goed de handen wassen. Geef de kat even de tijd om tot zichzelf te komen. Sommige katten gaan schuimbekken van het spul., maar dat is van korte duur en ongevaarlijk.
(Lees meer...)
Ivana
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met recht een gouden medaille!!!
als de kat op tafel voor je staat, jij zit, dan je linker arm over de kat heen en tegen je aan houden, met je rechterhand de (klaargelegde) pipet pakken en met je linkerhand in de nek de haren opzij duwen en tegelijkertijd in de pipet knijpen en klaar...

het vraagt ervaring/vaardigheid, je zal dit moeten oefenen en het gaat dan steeds makkelijker, ook een beetje afhankelijk van de kat (rustig of tegenstribbelen),

als de kat niet meewerkt kun je een groot badlaken om hem heen slaan en met een arm/hand vasthouden.
vaak raken katten in paniek door een handdoek om zich heen, dus de eerste manier verdient de voorkeur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding