Houden honden vocht vast als ze loops zijn?

wij hebben 2 herders honden, moeder en dochter en zijn allebij nu loops, moeder is altijd wel wat aan de dikke kant, maar ze is nu wel heel rond...
houden honden tijdens de loopsheid ook vocht vast..?
en is het normaal dat ze zo sloooooooooooom is?
Ze ligt maar te slapen, en zelfs even eruit vind ze ook teveel..
ze heeft geen koorts dat heb ik al opgemeten..
ze is 7 jaar, en eigenlijk de eerste keer dat wij haar zo depri zien....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Het woord "loops" zegt het al: ze zou dus op de loop moeten gaan om gedekt te worden. Dat wil zo veel zeggen als dat een loopse teef actief is en klaar om weg te lopen. Niet sloom dus.
Ik zou ook in verband met die dikte waar je over spreekt, even contact opnemen met de dierenarts. Misschien is er iets anders aan de hand.

Dat slome, depressieve, hoort meer bij een schijnzwangerschap. Bij een hond dus die niet gedekt is in haar loopsheid. Schijnzwangerschap komt pas na drie weken. Dat is hier dus niet aan de orde.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze is pas sinds eergisteren loops..
Ivana
12 jaar geleden
Echt dekrijp is ze pas rond de 11e dag van haar loopsheid, als de echte bloeding ten einde is. Maar ze zou eerder onrustig dan sloom moeten zijn. Als haar huidige gedrag afwijkt van voorgaande loopsheden, zou ik toch even contact zoeken met de DA. Misschien zegt hij wel dat je rustig nog even kunt aanzien hoe het verdere verloop is. Misschien moet je van hem voor de zekerheid even langskomen. Stel dat ze een baarmoederontsteking heeft.....