Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Naast bovenstaande antwoorden kunnen, afhankelijk van de vraag wat je precies bedoelt zoals Ivana al aangaf in haar reactie, mensen ook zoonosen van dieren krijgen. Dit kan ook van een hond. Meer informatie hierover vind je op de site van het rivm (zie link).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een hond kan natuurlijk ook toevallig ziek worden gelijk met de eigenaar maar honden zijn soms ook in staat om b.v. een ziekte als kanker te ruiken en het zou kunnen dat de hond daar zo verdrietig van wordt dat hij ook ziek wordt. Er zijn ook gevallen bekend van honden die niet meer eten nadat hun baasje is overleden.
Dus ja, ik denk dat het mogelijk is, maar wetenschappelijk bewijs is daar waarschijnlijk niet voor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een hond kan zich door het ziek zijn van de baas zo beroerd gaan voelen, dat hij ook ziek wordt en dat kan je nog verder doortrekken, er zijn gevallen bekend dat de baas sterft en de hond binnen afzienbare tijd ook, van verdriet? of het geval van de hond die de baas altijd op haalde van het station, en op die dag zat de baas niet in de trein. de hond heeft daar nog 7 jaar (dacht ik) op het perron van het station gewacht en is uiteindelijk ziek geworden en gestorven. dat zijn feiten, maar niet wetenschappelijk bewezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Volgens mij is Hatchi van ouderdom gestorven!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de virtuele of die van richard gere (gebaseerd op een waar gebeurd verhaal) ?
Ik weet niet precies wat je bedoeld maar als je bedoeld als mensen de dieren kunnen besmetten is het antwoord ja. Dit heet zoönose hierbij moet je vooral denken aan wormen maar ook bv rabies en Q-koorts kunnen dieren op mensen overbrengen en andersom zi
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding