hoe kan ik het vertrouwen van mijn konijn terug winnen ?

Eerst had ik 1 konijn maar die bleek zwanger te zijn en ik mocht er 1 houden dus heb ik er nu ondertussen al een half jaar 2 maar ik denk dat ze bang zijn geworden van mij en ik snap niet waarom ze willen niet meer geaaid worden terwijl ze voordien naar we toe kwamen gerent en kwamen knuffelen. Ik geef ze elke dag vers water en nieuw eten , elke week een nieuw schoon hok, ze zijn ook inneens niet meer zindelijk terwijl ze dit normaal vanzelf deden in een bepaalde hoek , ik snap niet wat ik fout doe en ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
Alvast bedankt !

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.9K
Rieneke1
8 jaar geleden
Bij (plotseling) veranderd gedrag is het zaak een medische oorzaak uit te sluiten, dus hup naar de dierenarts!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zo te zien heb je ze buiten. Kunnen er andere mensen of honden bij? Dan zijn ze daar misschien van geschrokken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
het kan zijn van dat ze nu met zijn tweeën zijn. ik heb 2 parkieten ,maar in het begin had ik er 1 die pakte ik steeds uit zijn kooi en bleef op mijn schouder na dat ik de tweede heb gekocht vliegen ze gelijk terug naar hun kooi.

Antwoorden (1)

Hallo, ten eerste is het belangrijk dat je ze niet te veel opjaagt, doe je hand in de kooi en kijk of ze interesse tonen. Konijnen zijn redelijk shuwe dieren. Als ze wel intresse tonen ben je al een heel eind. Zo niet dan kan je het niet zo lang herhalen en met een snoepje doen. Langzaam kan je dan steeds meer en meer en meer knuffelen met het konijn!