Mijn katten doen altijd kaka in het gras of op het terras, hoe kan ik dit vermijden ???

ze doen altijd kaka in het gras of op het terras en dat heb ik niet graag.EN DAT STINKT .....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ze doen kaka. Zeg je dat tegenwoordig ook over katten? Ik dacht alleen tegen baby's :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kaka doen...heremejee......moeten we dat serieus nemen ook nog ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruiken ze dat niet vooral in België?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, kaka?
Rieneke1
12 jaar geleden
is vlaams idd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wtf is kaka
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Da's net zoiets als grote bah doen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik woon in belgie en niet in nederland en kaka is drol
bamibal
12 jaar geleden
POEPEN
bamibal
12 jaar geleden
zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het ook ontlasting noemen, dan begrijpt iedereen het.

Antwoorden (5)

Het schijnt dat katten een hekel hebben aan chili geur. Dus misschien af en toe een beetje chilipoeder rondstrooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey biefstuk maar waar kun je dat kopen chilipoeder ?? En stinkt dat voor een mens ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt gewoon in de toko of in de supermarkt tussen de andere kruiden. Het stinkt niet vind ik. Je ruikt het amper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Danku !!
peper neerstrooien, als ze er dan op poepen doet het heel erg pijn, het is zielig, maar zo leren ze het gauw
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijna niet want je schetst al hun favoriete plekjes

Je kunt "kattenschrik" strooien maar dat stinkt ZO, loop je zelf ook in een grote boog omheen

Alternatief: maak een plek die ze NOG fijner vinden. EN niet te ver van waar ze het nu doen natuurlijk.

Wat ik daarvoor kan bedenken is een bak (met bodem met gaten anders staat er water in) met een flinke laag ZAND, vinden de meeste katten NOG beter dan gras.

Kans is in ieder geval reeel dat ze het dan MINDER in je gras doen
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
anders graas zaaien in die bak
je kan dit vermijden door bakken in je huis te zetten, op afstand van elkaar, en op afstand van hun eten en drinken.
gebruik een geurloos grit, en liever geen overkappingen en deurtjes.
ideaal is het aantal katten plus een.
heb je dus twee katten, dan heb je drie bakken nodig.

hopelijk doen ze hun ontlasting niet meer in je tuin, en al helemaal niet bij je buren.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige juiste antwoord waar niets aan toe te voegen is.. Wij hebben ALTIJD buitenkatten gehad, maar die deden ALTIJD hun behoefte binnen. Wel buiten plassen trouwens, maar tegen de kattenbak kon niks op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal goed!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo is het rieneke!
Inmiddels ben ik er door een paar verschillende vrafgen van je achter dat jij helemaal geen katten 'hebt', maar zwerfkatten voert.

Dat heeft natuurlijk een aantal consequenties, zoals het feit dat ze jullie tuin als territorium c.q. voederplaats en kattenbak gaan zien. Binnenhalen en voldoende kattenbakken plaatsen (aantal katten +1) is eigenlijk de enige echte oplossing, maar ik begreep dat je ze van je ouders niet mag binnenhalen.

Daarmee hou je dus, hoe goed bedoeld ook, het zwerfkattenprobleem in stand (door ze te voeren) en heb je de meeste overlast (poep) in je eigen tuin.Ik weet niet of je ouders daar heel erg blij mee zijn, maar in deze situatie, dat ze dus niet binnen mogen komen (en vermoedelijk ook niet allemaal ingeënt, ontwormd, gekastreerd en gesteriliseerd zijn) zit er weinig anders op dan opruimen c.q. dweilen met de kraan open.

Als je ze blijft lokken / voeren, zullen het er meer en meer en meer worden, en wordt het probleem alleen maar groter. met wat pech trek je trouwens niet alleen zwerfkatten maar ook buurtkatten aan, waarvan de eigenaren het niet prettig zullen vinden dat hun kat op deze manier veel met zwerfkatten (met mogelijke ziektes) in aanmerking komt en zelfs foute dingen als melk te eten krijgt.

Het beste om dit probleem te vermijden is dus : onmiddellijk stoppen met voeren, dan zullen ze zich door de natuurlijke schaarste weer over een groter gebied gaan verspreiden.