Ik ben op zoek naar een hondenras. Het gaat om een kortharige, bruingekleurde hond met een krachtige, stoere uitstraling. Welk hondenras is dit?

Zie ook de foto.

Picture for question
11 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rhodesian red back ? Misschien is dit een nog niet volwassen Exemplaar .

Het beste antwoord

Dit lijkt op een rhodesian ridgeback
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Is dit jouw eigen Ridgeback? Prachtbeest! +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, ik heb geen hond meer helaas.

Andere antwoorden (1)

De nederlandse naam is Pronkrug, Rhodesische pronkrug of Leeuwhond.

Toegevoegd na 8 minuten:
De foto die bij de vraag staat is onduidelijk of kenmerkende streep van de pronkrug aanwezig is. Als deze er niet is dan kan het een andere ras zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Op de foto is inderdaad de rug moeilijk te zien om de bekende streep te ontdekken. Ik dacht eerst misschien een Vizsla,maar dat kan ook niet want die hebben een bruine neus en lichtere ogen.
Ivana
11 jaar geleden
( Er zijn ook ridgebacks zonder ridge. De prijs van deze honden ligt aanmerkelijk lager omdat het een tekort is.)