Klopt het dat er deze zomer minder muggen zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen zomer, geen muggen ;-)

Antwoorden (3)

Het lijkt er wel op,maar de zomer is nog niet voorbij en echt warm weer hebben we nog niet gehad waarin de muggen welig tieren.
Nu het deze week warm is/wordt heb je een grote kans dat je ook veel muggen zal zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tot nu toe zijn er minder muggen. Eigenlijk dan een aantal jaar geleden. Verleden jaar is me dit ook al opgevallen. Om het dit jaar te zeggen, moeten we idd even afwachten tot oktober.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Was me ook al opgevallen. We hebben enkele dagen zeer strenge vorst gehad deze winter, waardoor een flink aantal larven en poppen is doodgevroren. Maar als het weer van vandaag even aanhoudt ziet het er heel anders uit verwacht ik. Er is inmiddels een volgende generatie insecten, en met het natte weer van de afgelopen weken hebben die zich goed kunnen ontwikkelen.