Hoi mensen,Is het erg als mn poes alleen maar hardvoer lust?

Muis eet geen blikvoer of rauw vlees ,is dat slecht voor haar gezondheid?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee hoor, zolang je kwalitatief goed voer hebt en ze genoeg water krijgt is het niet erg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hardvoer/brokken zijn over het algemeen veel beter als blik of vers vlees. Mits het kwalitatief goed is en een volledig voer. Blik bevat vooral water en zout, dat laatste is erg slecht voor katten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Brokjes zijn ook beter voor het gebit van de kat.
Rieneke1
11 jaar geleden
onzin, net als bij brok heb je verschil in kwaliteit.
er bestaat uitstekend natvoer met een hoog vleespercentage.
verder vrees ik dat brokjes niet zo geweldig zijn voor het gebit van de kat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Brokjes zijn beter voor het gebit omdat die het gebit tijdens het eten/kauwen beter reinigen dan zacht voor. Het brengt ook beter de speeksel vorming tot stand zodat het voer ook makkelijker verteerd wordt.
jonge katten houden sneller van brokjes, 0/5 jaar oud (mensen jaren) voor de gezondheid maakt het niet uit wat hij eet in brokjes zitten alle voedingstoffen die een kat nodig heeft, zit je er nog mee vraag aan de dieren arts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee? Onze poes krijgt ook niks anders, alleen soms een blikje tonijn. Heeeeel af en toe. En ze is wel een beetje oud aan t worden, maar ze doet t nog goed!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn katten krijgen vanaf het nest alleen harde brokjes. Mijn pers is nu 20! Het is ook heel goed voor het gebit! Tuurlijk krijgen ze af en toe wat lekkers, zoals verse vis of een stukje ham of kaas. Ze hebben altijd brokjes staan, zo eten ze naar behoefte en zeuren niet veel om eten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het hangt een beetje af van de kwaliteit van het voer wat je geeft.
goedkoop (supermarkt)voer zit vol met granen, die de kat wel moet zien te verwerken, maar waar hij verder, als obligate carnivoor, niets aan heeft.
verder zorgen al die granen voor een verandering van de zuurgraad van de urine, waardoor de kat eerder struviet blaasgruis ontwikkeld.
beter geef je dus voer met een hoog vleesgehalte zoals iams, eukanuba, orijen.

verder is het een wijdverbreid misverstand dat brokjes goed zouden zijn voor de tanden.
integendeel; het zetmeel van de brokjes zet zich af op de tanden, en de kat mist een bepaald enzym in het speeksel om dit op te lossen, dus tandsteen is het gevolg.

ook krijgt een kat die natvoer of vlees eet veel meer vocht binnen; belangrijk, aangezien katten geen beste drinkers zijn.
zeker wat oudere katjes waarvan de nieren niet meer optimaal werken hebben baat bij natvoer.

al met al is het jammer dat je kat niet anders wil dan brokjes. misschien toch blijven proberen, dmv kleine beetjes mengen door de brokjes?
aan de andere kant; geef een goede kwaliteit brok, en je kat kan er 20 mee worden.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank je voor dit antwoord , het beantwoord een groot deel van een vraag die ik had/heb. plusje dus , vind ik!
Rieneke1
11 jaar geleden
graag gedaan umria, wil je meer weten dan mag je me gerust een pb sturen.