Mijn black molly vrouw die hapt de hele tijd lucht wrm? En mijn tetra's hebben allemaal witte stipjes op hun lichaam?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (4)

Misschien hebben ze stip. Kun je pillen voor halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stipjes duiden op een schimmel. Hiervoor kan je bij de aquariumspeciaalzaak een medicijn halen. Als je nog vissen hebt die niet aangetast zijn, moet je direct je tetra's in quarantaine zetten en het aquarium grondig schoonmaken!

Een vis die lucht hapt, geeft aan dat het zuurstofniveau in je aquarium veel te laag is. Waarschijnlijk is je filter aan vervanging toe of moet je wat extra planten toevoegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Tetra's hebben waarschijnlijk Witte stip zoals anderen al aangeven hier. Deze ziekte is erg besmettelijk en ik zou daarom adviseren je black molly tijdelijk in een andere bak te houden, en de tetra's te behandelen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt een heel groot probleem met de waterkwaliteit!!!

Mogelijk heb je geen filter of een slecht werkende.
Te veel gevoerd
Vervang zo snel mogelijk een derde van het water, wel van de zelfde temperatuur.
Voeg er een waterverbeteraar aan toe, dat je gebruikt als je water ververst.
Herhaal dit na een dag of drie.
Mogelijk ben je al veel te laat en zullen veel vissen dood gaan.
Zieke vissen apart zetten in een andere bak met medicijnen tegen witte stip, luchtpompje er bij plaatsen.
Medicijnen niet in je aquarium zelf gooien, dan wordt je water nog slechter.