Zijn er specifieke kattenrassen die zo groot worden? (Zie afbeelding)

Soms zie ik foto's van enorme huiskatten voorbijkomen.
Zijn dit speciale rassen die zo groot worden, of zijn deze katten 'freaks of nature'?

Toegevoegd na 5 minuten:
Het hoeft overigens niet hetzelfde ras te zijn als de kat op de foto.
Hoe meer abnormaal grote kattenrassen genoemd worden, hoe beter!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jee wat een joekel, daar kunnen die van mij wel 2 of 3 keer in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kat op de Foto lijkt mij een Maine Coon. De katers kunnen inderdaad erg groot worden. Kijk anders even op Wikipedia.

Het beste antwoord

veel foto's zijn bewerkt.
maine coons kunnen wel flink groot worden, ik heb ooit een prachtige maine coon kater van 13 kg gezien, en geen grammetje vet!

ook het nieuwe ras ashera is flink aan de maat, maar niet in nederland te krijgen.
misschien weet je nog dat er een aantal jaren terug een ingevoerde ashera op schiphol in beslag is genomen, het arme dier?
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, +!
Nee, daar heb ik niks over vernomen...
Hopelijk is deze daar weer levend vandaan gekomen?
Rieneke1
13 jaar geleden
het arme dier heeft bijna twee jaar vastgezeten op schiphol, is vervolgens gehuisvest bij st. aap, en is daar vrij snel overleden :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ongelooflijk.
Ik snap niet hoe er nog steeds zo met dieren omgegaan kan worden op onze luchthavens.
Hoeveel "illegale" dieren er daar ook wel niet door papiersnipperaars gaan... Het is ziek.

Andere antwoorden (7)

Rag dol ofzo heten ze
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te gek! +
Dit is een maine coon. Dat is een van de grootste huiskatten rassen die er is.
Deze maine coon is voor zijn ras wel erg groot. (geloof dat deze kat uit rusland komt, foto komt me bekend voor).
Mijn grootste maine coon weegt 10 kg en dat is ook al flink. En nee hij is niet te dik.
Aponi
13 jaar geleden
De maine coon maar de Bangal wordt ook groot hij lijkt veel op de jaguar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Noorse boskat is ook een behoorlijk groot ras, katers kunnen wel 8 kg worden.
Volgens mij is de Maine Coon het grootste ras van huiskatten, maar de Noorse boskat komt in de buurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Main Coon, Noorse boskat (is geloof ik zelfs de grootste) Zelf heb ik een Ragdoll. Kater van ruim 6.5 kilo. En daar zitten eerder genoemde rassen ik gekruisd. (ook pers trouwens)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi beest! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel! :-) Balou is net zo lief als dat hij eruit ziet! Knuffelen en kroelen is alles wat hij wil. En hij doet nooit iets wat niet mag. Ook luistert hij erg goed naar zijn naam.
Siberische boskat

heb zelf twee halve boskaters de een is 7.6 kg de andere 7,8kg. hun moeder was zelf maar 3kg klein poesje dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
En heb je dan de voorkant of de achterkant?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe lang kun je dat bewaren?