Gebruik je zaagsel in zijn kooi? Het kan zijn dat hij overgevoelig is voor het zaagsel. Zaagsel stoft nogal. Probeer eens een andere bodembedekker: Aubiose, Ecobed of beukensnippers. Kijk hier voor meer informatie: http://www.rattitude.be/index.php?option=com_content&view=article&id=59&Itemid=71
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer hem eens op een andere ondergrond te zetten.
Wij hadden onze konijnen binnen op van dat mooie nieuwe katoen-pluis spul (heb je dat mogelijk ook?). Eén konijn had er niks van, de andere bleef niezen. Heel zielig

Katoenspul eruit en zaagsel (helaas) erin en het niezen was geheel over.

Mijn konijnen zitten nu op die geperste kattenbak staafjes met hooi en stro en geen centje pijn meer
amigo
13 jaar geleden
Als de bodembedekking niet de oorzaak is, dan zeker even naar de dierenarts.
Luchtweginfecties komen vaak voor bij ratjes en gaan niet vanzelf over. Antibioticadruppeltjes zullen de infectie echter snel verhelpen. Onbehandeld kunnen de klachten steeds erger worden en het ratje er zelfs aan overlijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook als je geen zaagsel in je hok hebt kan de de rat last hebben, als kan zaagsel wel een oorzaak zijn.

ingrijpen is belangrijk, een ritje naar de dierenarts dus.
komt er ook snot uit het neusje (bij een rat lijkt dit op bloed!!) dan je gang naar de dierenarts versnellen.