waarom drinkt mijn konijn niet van haar drinkfkesje?

Mijn konijn heeft een speciaal drinkfkesje voor konijnen en andere knaagdieren. Maar ze drinkt er niet uit, daarom geven we haar drinken uit een bakje. Maar dat is lastig, er kan niet veel in en als ze het om stoot zit ze zonder drinken. We hebben dan een ander flesje gekocht maar ook daar wil ze niet uit drinken. Weet ze niet hoe het moet?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Misschien zit het balletje in het tuitje vast, zodat deze niet op en neer kan bewegen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
We hebben het al een paar keer getest door het flesje ondersteboven te houden, er komt wel drinken uit.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ze vind een bakje vermoedelijk makkelijker of lekkerder. Gewoon even niets anders aanbieden, na een uur of wat krijgt ze vanzelf dorst en kiest eieren voor haargeld.
Drinkt ze er 12 uur lang niet uit......tja, dan snapt ze wellicht het systeem niet en zit je aan dat open bakje vast....al kun je, als je er tijd en energie in stops, het "alleen flesje aanbieden" natuurlijk blijven herhalen tot het kwartje valt ; in theorie zijn konijnen slim genoeg om dat te kunnen leren.
Rieneke1
7 jaar geleden
Zorg dat het konijn altijd toegang tot water heeft! Soms snappen ze het gewoon niet, en er van uitgaan dat hij wel uit het flesje gaat drinken als hij maar dorst genoeg heeft is zeer dieronvriendelijk! Kan je niet een zware stenen bak neerzetten, of zo'n zware watersilo met omgekeerde fles die je vast kan zetten aan de tralies? Je kan proberen hem aan het flesje te laten wennen door het steeds weer handmatig aan te bieden, en er bijvoorbeeld lekker wortelsap oid in te doen. Maar altijd daarnaast water aan blijven bieden: sommige konijnen snappen het gewoon niet, en sowieso drinken ze meer en vaker uit een bak.

Antwoorden (1)

Het kan zo zijn dat het drinken haar te veel moeite kost of dat ze het inderdaad niet begrijpt.
Misschien zou het werken als het flesje anders hangt , of ook ergens anders hangt.