Waarom slaapt mijn kitten altijd bij mij?

Hij heeft een mandje, waar hij lekker in kan slapen. Maar nee, hij komt altijd bij mijn schouder/buik slapen. Hij likt ook heel vaak mijn gezicht, en spint dan. Ik vind het wel heel lief en leuk hoor. Alleen, komen der vaak haren in mijn mond en kan ik niet lekker slapen. Oh ja, hij is niet vroeg van zijn nest gehaald. Bij 13 weken kwam ie bij ons. Waarom doet hij dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
19.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak een eigen plekje voor hem, ik zetten altyd een mandje naast me hoofdkussen dan was hij helemaal tevreden en had ik ook niet dat ik snachts ineens op hem lag ofz
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan borstels (soort washandjes met nopjes) waarmee je de overtollige kattenharen uit je kat kan kammen. Dan verhaart ze iets minder. En dat lekker slapen... na een tijdje slaap je lekkerder met een warme kat dicht bij jou dan zonder ;)

Het beste antwoord

De slaapplaats van een kat moet aan 3 dingen voldoen;
het moet warm zijn ( omdat dan weinig energie nodig is)
het moet hoog zijn ( omdat dat bescherming biedt tegen vijanden en ideaal als uitkijkpost)
het moet zacht zijn. Dat zachte kan eventueel ingeruild worden, voor de eerste 2 eisen, want die zijn voor een kat het belangrijkste.
Als de slaapplaats ook nog op een holletje lijkt, dan is aan alle eisen voldaan.
Veel katten liggen het liefst daar waar ook hun mensen dicht bij elkaar zitten. In bed, op de stoel, op de tv.
Als je dat niet wilt, moet je vanaf het begin consequent zijn;
zet ze net zo lang weer op de grond totdat ze het opgeeft.

Je kunt het mandje bijv. neerzetten op de plaats waar je de kat neerzet na het weghalen van de verboden plaats.
leg in dit mandje een kledingstuk van jou dat gedragen is. Zo heeft hij/zij toch de geur van jou in zijn /haar nabijheid.
Ik heb zelf een kater die dit ook altijd probeerde, maar ik hield er niet van omdat ik ook last van die haren had.
Ik heb hem ook consequent steeds weer op de grond gezet. Mijn zoon vindt het heerlijk om hem bij zich te hebben in bed, Felix gaat dan ook altijd met hem mee als hij gaat slapen. Is mijn zoon er eens niet, dan ligt Felix tegen mijn man aan in het kuiltje tussen zijn knieën of tussen de bovenbenen en buik. Mijn man vindt het niet erg
en we hebben gelukkig een breed bed.:)
Tegen mij komt hij niet aanliggen omdat hij weet dat ik hem weg duw omdat ik vrij wil liggen en het me te warm wordt. Hij heeft het dus opgegeven. :P
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ik heb dat ook wel eens gehad mijn mijn kat Molly dit komt omdat hij meer aandacht wilt en om dat je mogelijk meer tijd aan hem moet besteden heb ik ook gedaan als het niet werkt zou ik hem straffen geen snoepjes meer bijv.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een kat legt dat verband niet. geen snoepjes omdat ik het op het bed heb geslapen. op heterdaad de kat verwijderen van het bed en voorkomen dat ie op bed kan gaan liggen. een kat neemt nu eenmaal zijn kans waar. achteraf iets doen of laten heeft totaal geen zin.
katten houden van warmte en de meesten ook van aandacht. een beter plekje kunnen ze dus niet bedenken. helemaal als je op eigen pootjes moet staan is het heel prettig om een levend wezen dichtbij je te hebben. hoe dichterbij hoe beter het is!!!

wil je het niet sta het dan ook niet toe. als katten er eenmaal aan gewent zijn dan leer je het ze niet of. als ze groter zijn haren ze ook meer, en dit vind je niet alleen terug in je mond, maar ook op je bed en je dekens.

die van mij mogen niet in de slaapkamers komen (persen) vandaar dat ik ze er regelmatig weg moet plukken. ;-)
(ze wéten het wel, maar niet geschoten is altijd mis toch?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik hem pak, en ergens anders leg, komt hij weer. Ik deed gister de deur dicht en hij ging krabben, miauwen als een gek!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja omdat ie inmiddels weet wat ie wil en waarschijnlijk aan het langste eind trekt. hij weet dus dat als ie maar lang genoeg zijn zin doordrijft hij ook zijn zin zal krijgen. je moet ervoor zorgen dat JIJ aan het langste eind trekt. het kan even duren, en je moet geduld hebben, maar het kwartje zal vallen. hoe langer je hiermee wacht, hoe lastiger het zal worden. bij wat je toelaat moet je je dus afvragen; wil ik dit de rest van mijn leven ook. zo niet? dan zal je moeten gaan voorkomen. het zijn net kinderen die de zwakke plek weten te vinden. maar kinderen hebben een ouders, en katten.... tja, die hebben gewoon personeel die ze om hun vinger winden.
Omdat hij het gezellig vindt, mijn kat komt ook wel eens midden in de nacht bij me op bed liggen. Tegen mijn buik aan, en dan boos zijn als ik omdraai.
Buik is fijner dan rug, dus dan moet ze opstaan en om of over me heen lopen om naar de andere kant te gaan. Of gaat zo liggen dat ik mn benen niet meer kan strekken, en op mn kussen ook. Tja t is een kat, die doet haar eigen zin
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad. Katten zijn eigenwijs. :p
Hij vindt jou gewoon lief en voelt zich veilig bij je. Hij zal misschien zijn broertjes en zusjes en moeder missen. Ik zou er lekker van genieten en die haren voor lief nemen. Misschien kun je hem met een vochtig doekje aaien zodat de meeste haartjes al weg zijn? Veel geluk met hem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is duidelijk dat je kitten TE vroeg bij de moeder is weg gehaald!! Dan sabbelen of likken ze aan je of aan een deken of iets anders. Zelf heb ik een poes en die is te vroeg bij de moeder weg gehaald. Nu sabbelt zij altijd nog aan mijn kussen. Uit eindelijk stoppen ze hier mee. Geef je kitten een speeltje waar jouw kitten op kan sabbelen. Dit doen ze ook altijd bij hun moeder als ze klein zijn, en de moeder doet dat ook bij haar kitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
13 weken is alleszins een redelijke leeftijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13 weken is echt NIET te vroeg. Hij sabbelt niet aan kussens, maar likt mijn gezicht en slaapt bij mij.