Hoe krijg ik mijn kat rustig in de avond?

Ik heb sinds eind juli een lieve kater. Hij slaapt sinds het begin al bij mij in bed, maar de laatste tijd wordt hij in de avond heel druk en rent door heel de slaapkamer door...
Dit doet hij dan ook natuurlijk als ik wil gaan slapen. Hoe zorg ik ervoor dat hij rustiger wordt?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Je kater zal rustiger zijn als hij zijn overtollige energie al gedurende dag kwijt kan. Speel regelmatig met het beestje, met een propje of hengel. Geef hem af en toe iets nieuws om te ontdekken, zoals een kartonnen doos, een veer van buiten enz. Verstop wat snoepjes her en der, gebruik een voerpuzzel (kan je makkelijk zelf maken, een lege tissuedoos is er al een).Speel nog even met hem voor je gaat slapen, en zorg dat hij nog een hapje lekker natvoer krijgt voor het slapen gaan (brokjes moeten altijd ter beschikking staan).
Je hebt zo grote kans op een tevreden kat die ook lekker wil gaan slapen.
Rieneke1