Wilt een gecastreerde kat nog steeds seks?

Mensen hebben seks voor hun plezier en ik heb ook verhalen gehoord over gecastreerde honden die het met gewillige vrouwtjes doen. Ik heb nu thuis twee katten: Broer en zus, gecastreerd en gesteriliseerd. Ze zijn ongeveer 2 of 3 jaar. Al een hele tijd zie ik dat de man bovenop het vrouwtje kruipt, die het eventjes accepteert of wegslaat. De penis van het mannetje komt ook tevoorschijn. het valt nu ook anderen op. Is mijn kat "seksueel gedeprimeerd", heeft hij gewoon erg veel zin? Of is het toch juist het vrouwtje dat iets wilt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
74.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn ex-kater besprong de avond na zijn castratie zijn moeder met een nog bloedend zaakje o_O
...dit was de eerste keer dat hij enig sexueel interesse toonde... Maar idd, hoewel het niet heel vaak voorkomt bespringt mijn ex-kater ook wel eens onze ex-poes, dit gebeurt voornamelijk wanneer hij gefrustreerd is (hij is heel jaloers en de aanschaf van een paar kippen kan voor hem reden zijn om 2 weken gefrustreerd te zijn).
Misschien heeft jouw kat ook last van iets dergelijks, zit hij door omstandigheden niet zo lekker in ze vel en reageert hij zich zo af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry hoor maar ik vind dit een beetje wazig allemaal. Het is nog steeds een kater en een poes ook al zijn ze geholpen dus geen exen. Verder is het heel normaal gedrag,heeft niks met stress/frustratie te maken Zie antwoord van rieneke en geloof me, die heeft er héél veel verstand van!

Antwoorden (2)

Jouw kater mag dan wel gecastreerd zijn, tussen de puntoortjes is hij nog steeds mannelijk. Je ziet ook redelijk vaak dat katers masturberen: op een schapenvacht, fleece dekentje of iets dergelijks.
De kat heeft er behoefte aan en plezier in, en er is geen enkele reden het hem te verbieden.
In geval de kat een vrouwtje probeert te bestijgen, dan is dat vrouwtje "mans " genoeg om te bepalen of ze dat toestaat of niet.
Hier berijdt een van mijn gecastreerde katers af en toe een andere, ook gecastreerde kater.
Het zijn maatjes, en de laatste protesteert niet.

Laat je overigens niet wijsmaken dat het ook maar iets met dominantie te maken heeft: katten zijn zeer beslist geen kleine hondjes!
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn plus heeft geen uitleg nodig ;-)
Het antwoord is ja.
Ik heb zelf twee gecastreerde katers en een poes,en omdat de poes een binnenpoes is en nooit buiten komt en dit al van kleins af aan is de poes nog niet gesteriliseerd,En als de poes al eens krols word dan zijn de twee katers niet meer te houden en willens ze op haar,en dat gebeurt dan ook regelmatig,en ja beide kater hebben ondanks dat zij gecastreerd zijn toch een erectie.
De enige die daar echt geniet van als deze aandacht is de poes.
Het is ook bewezen dat gecastreerde mannen ook nog met goesting en een erectie zitten,alleen zal er nooit iets aan vocht uit komen.
Wat betreft gecastreerde mannen en katers heb ik twee bronnen voor je.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Door de poes niet te laten castreren, loopt ze een sterk verhoogd risico op baarmoederontsteking, diabetes, en kwaadaardige mammatumoren op latere leeftijd.
Met deze gevaren in het achterhoofd zou ik haar toch snel laten helpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rineke?
Wat jij daar aanhaalt zijn aandoeningen die ook bij vrouwelijke mensen kunnen gebeuren,met deze gevaren in het achterhoofd,wanneer ga jij onder het mes,Rieneke?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Voilá, dat weet ik dan ook weer,bedankt. Ik heb 3 poezen pas in opvang en ben ze aan het proberen een beetje sociaal en minder bang te maken, ze zitten voorlopig in huis in 2 aan elkaar vastgemaakte en verbonden benches. Ze zijn alle drie gekastreerd, 2 vrouwtjes en 1 mannetje. Het ene vrouwtje is er pas van deze morgen bij. Wat hij niet doet bij het veouwtje waar hij al een paar dagen bijzit, doe hij nu constant bij het pas bijgezette vrouwtje. Hij wil almaar sex met haar.