Hoe verwijder je foto's definitief via Recuva?

Ik heb nu een aantal foto's die ik heb verwijderd. (via gewoon verwijderen) Nu heb ik ook begrepen dat deze foto''s makkelijk terug gehaald kunnen worden met programma's zoals Recuva, maar Recuva heeft ook een verwijder optie, het stelt dat de foto's definitief worden verwijderd. De foto's die ik dus ''definitief'' hebt verwijderd komen wel terug als ik weer op verwijderde foto's zoeken druk. Hoe kan ik er voor zorgen dat ze ook niet meer terug komen als ik op verwijderde foto's zoeken druk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Ik denk dat je je vergist: Recuva kan geen bestanden wissen, het programma kan alleen gewiste bestanden opzoeken en herstellen.
Voor het definitief wissen van bestanden kun je een programma gebruiken dat door dezelfde softwaremaker (Piriform) is vervaardigd: CCleaner. In onderstaande link wordt uitgelegd hoe je bestanden of mappen definitief kunt wissen: http://www.piriform.com/docs/ccleaner/using-ccleaner/including-files-and-folders-for-cleaning
Via het tabblad Opties > Gereedschap > Gegevenswisser kun je ook alles wat op je harde schijf staat of alleen de vrije ruimte op die schijf volledig wissen. Kijk goed uit dat je de juiste bestanden wist en houd er rekening mee dat het wissen van (de vrije ruimte op) je harde schijf meestal vele uren duurt.
Pieter2011