Wat is een alinea? ( voor een computer )

Beste mensen, ik zou graag willen weten wat een alinea is voor een computer, voor een gewone tekst weet ik het wel, maar voor de computer niet. Namelijk ziet de computer een alinea anders als wij, maar hoe??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
2.4K

Antwoorden (2)

Een enter me grotere tussenruimte dan normaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je met 'computer' een tekstverwerkingsprogramma zoals Word bedoelt, is een alinea alle woorden/tekens die tussen twee harde returns staan.
Een alinea begint altijd op een nieuwe regel, of je die nu met de hand schrijft of met een tekstverwerker typt. Maar het begin van een nieuwe regel is niet altijd het begin van een nieuwe alinea, al begint die nieuwe regel met een hoofdletter. Pas als je een regel afsluit met een harde return, begint er een nieuwe alinea.