Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft Facebook een telefoonnummer om ze te bellen of zou ik de zogenaamde authentication ontwijken?

Door een fout van Facebook zelf kom ik nu niet meer op Facebook door de zogenaamde Two factor authentication waarvan geen enkele code geldig is...

BonBonvanJohn
8 maanden geleden
ik heb dit ook wel eens gehad met een andere website. Je moet even controleren in je authenticator app of er niet meerdere accounts in staan voor Facebook om in te loggen.
SvenKoerier
8 maanden geleden
Helaas is dat niet het geval...
LeonardN
8 maanden geleden
Waarom vraag je om een telefoonnummer en niet om de oplossing voor je probleem? Het is me niet helemaal duidelijk hoe anno 2025 mensen er nog niet van doordrongen zijn dat de meeste grote Amerikaanse app/tech bedrijven die "gratis" services verlenen geen telefoonnummers kennen. Zo werkt het het beste:
Beschrijf je probleem: Wat je wil en wat niet lukt. (beschrijf dit zo zorgvuldig als kan, gebruik webadressen, leg uit welk plaform, welke hardware, welke software etc.)
En vraag hoe dat probleem mogelijk opgelost kan worden. Je vraagt nu naar een dood-spoor-oplossing.
Echter als een telefoonnummer bellen een oplossing was geweest had je dat met die vraag ook afgevangen. Maar als je je focust op een zelfverzonnen mogelijke oplossing, die geen oplossing blijkt dan kom je nergens... Je zou een hele reeks vragen kunnen stellen:
Heeft Facebook een gebouw in mijn gemeente die ik kan bezoeken als ik tegen problemen aanloop?
>Nee
Heeft Facebook een telegramaccount welke ik kan benaderen?
>Nee Versus (ik verzin wat) Ik kan niet inloggen op Facebook omdat ik het antwoord op de vraag voor mijn tweestapsauthenticatie niet ken. Ik kan ook niet het opgegeven e-mailadres in.
Antwoord> Doe dan dit...
OF
Antwoord> Als je het opgegeven e-mailadres niet in kan houdt het op. Die zal je dus eerst in moeten gaan.
Cryofiel
8 maanden geleden
Ik heb ook eens problemen gehad met zo'n authenticatie-app. Ik was zo dom geweest om de ene authenticatie-app aan de betreffende website te koppelen, en vervolgens een code uit een andere authenticatie-app in te vullen. Dat werkt dus niet... Wellicht heb jij dezelfde fout gemaakt als ik destijds?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Facebook heeft doorgaans geen telefoonnummer waar je direct mee kunt bellen voor ondersteuning. Het is een beetje frustrerend, maar ze geven voorkeur aan contacten via hun hulppagina's en berichten.

Wat betreft de two-factor authentication: vaak helpt het om te kijken of je back-upcodes hebt die je misschien eerder hebt opgeslagen. Je kunt ook proberen om je account te herstellen via het e-mailadres of telefoonnummer dat aan je account is gekoppeld.

Veel gebruikers hebben zo'n situatie meegemaakt, dus ze weten hoe lastig het kan zijn. Wie heeft een soortgelijke ervaring gehad? Welke oplossingen hielpen jullie om weer in te loggen op Facebook?
(Lees meer...)
8 maanden geleden
Het Nederlandse kantoor van Facebook, Facebook Netherlands B.V., is gevestigd op Jollemanhof 15, 1019 GW Amsterdam.
Daar hebben ze vast en zeker een telefoonaansluiting. Of je gaat even naar binnen voor je probleem.
(Lees meer...)
8 maanden geleden
LeonardN
8 maanden geleden
-Er wordt gevraagd om een nummer. (je geeft een adres)
-Er zal vast een nummer zijn, maar daar helpen ze je niet
-Ook niet als je binnenloopt Weet je dat zelf niet? Of help je anderen graag op een doodspoor?
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing