Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe unlock ik een SD kaart. En ja ik heb de switch al op de goede stand staan en nog geeft hij aan dat hij beveiligd is ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dan ben ik bang dat je SD kaart het lootje heeft gelegd, ik heb dit namelijk ook wel eens bij een USB-stick gehad, en die was ook niet meer te redden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geheugen kaart is voor schrijven beveiligd of 'locked'.

Waarom krijgt ik een "De schijf is schrijf-beveiligd" boodschap wanneer ik bestanden wil overbrengen op mijn geheugen kaart?

OPLOSSING 1 - "Ontgrendel" de geheugenkaart.

Er is een 'Lock' schakelaar aan de linker kant van de SD kaart. Verzeker u ervan dat deze schuifschakelaar naar boven is geschoven (unlock positie). U zult niet in staat zijn om de inhoud aan te passen of te verwijderen van de geheugenkaart als deze vergrendeld is.

--------------------------------------------------------------------------

OPLOSSING 2 - Schuif de 'lock' schakelaar heen en weer.

Als de lock schakelaar los zit en gemakkelijk verschoven kan worden, is het waarschijnlijk dat de schakelaar in de vergrendelde stand komt te staan als u de kaart in uw host apparaat stopt. In dat geval zal de kaart vervangen moeten worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding