waar kan ik zien wat voor grafische kaart ik heb?

ik heb windows 7 geïnstalleerd, maar nu kan hij de grafische kaart niet vinden, hij geeft als beeldschermadapter aan: Standaard-VGA grafische adapter...

Toegevoegd na 18 uur:
misschien is het verstandig als ik de computer weer terugzet naar de fabrieksinstellingen, maar hoe moet dat? Ik heb een Dell Dimension 2400.

Toegevoegd na 2 dagen:
ik heb xp weer geïnstalleerd, want voor windows 7 was geen driver en nu is het probleem opgelost!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.8K

Het beste antwoord

ik zeg heel simpel PC-kast openmaken en lezen

Toegevoegd na 1 minuut:
trouwens als je windows 7 over een ander besturingssysteem heen installeert (vista, xp) dan kloppen je drivers meestal niet meer omdat ze niet compatible zijn met windows 7 (of het zijn gewoon totaal andere drivers)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als Windows deze kaart niet herkend kan je kijken wat op de kaart zelf staat.

Toegevoegd na 5 minuten:
Als alternatief kan je proberen een tool te downloaden die dit uitleest zoals GPUZ.

Klik op de link en dan op download. Kies dan de link met het NL vlaggetje en run de software. Bij mij (WIndows 7 64 bits) leest dit programma de grafische kaart uit.

Toegevoegd na 10 minuten:
Normaal gesproken staat de juiste informatie ook onder apparaatbeheer. Onder Windows 7 rechtsklik je op het icoon Deze computer en kies je Beheren. Onder Apparaatbeheer zie je dan ook de grafische kaart staan, maar mogelijk bij jou niet correct.

Toegevoegd na 2 uur:
Je kunt ook Speccy proberen. Dat is van piriform, de makers van CCleaner, ook al zo'n geweldige tool.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar kan ik de kaart vinden dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De grafische kaart zit in je PC of laptop. Meestal weet je wel wat er in je computer zit omdat je de specificaties erbij krijgt. Een PC is nog wel makkelijk open te maken, een laptop is al lastiger. Maar je kunt beter een tooltje downloaden zoals GPUZ. Dat werkt perfect. Vanwaar de min trouwens?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De min snap ik ook niet... Ik zal hem eens even compenseren. ;) Toch jammer dat ik niet een extra kan geven om het totaal weer op +1 te zetten... :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was nog even bezig om het programma te beoordelen dat ik aanraadde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat laatste heb ik al gedaan, maar dan geeft hij standaard-vga grafische kaart...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat snap ik, daarom moet je of je PC open maken of zo'n tooltje installeren. Ik neem aan dat je dat nog niet hebt gedaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En het is onmogelijk dat je die hebt? ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het al gedaan, maar hij geeft nog steeds hetzelfde aan.
Die kaart klopt niet, want voordat ik W7 heb geïnstalleerd was het nog niet zo, ik ben alleen de naam vergeten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt eventueel de vermelding verwijderen in Windows onder apparaatbeheer. Wellicht dat Windows dan de juiste driver selecteert. Anders wordt het de PC of laptop open maken.
Heb je de originele drijvers van je Dell nog? Dan staan daar de drijvers voor je grafische kaart op. Die kun je dan installeren en zal windows je grafische kaart goed instellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik maak altijd gebruik van SIW (System Information Workbench) om bijvoorbeeld onbekende componenten te achterhalen. Het werkt trouwens ook perfect voor het achterhalen van gebruikte serienummers, wachtwoorden in de cache etc. Aanrader.