waar kan ik zien wat voor grafische kaart ik heb?

ik heb windows 7 geïnstalleerd, maar nu kan hij de grafische kaart niet vinden, hij geeft als beeldschermadapter aan: Standaard-VGA grafische adapter...

Toegevoegd na 18 uur:
misschien is het verstandig als ik de computer weer terugzet naar de fabrieksinstellingen, maar hoe moet dat? Ik heb een Dell Dimension 2400.

Toegevoegd na 2 dagen:
ik heb xp weer geïnstalleerd, want voor windows 7 was geen driver en nu is het probleem opgelost!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ik zeg heel simpel PC-kast openmaken en lezen Toegevoegd na 1 minuut: trouwens als je windows 7 over een ander besturingssysteem heen installeert (vista, xp) dan kloppen je drivers meestal niet meer omdat ze niet compatible zijn met windows 7 (of het zijn gewoon totaal andere drivers)

Als Windows deze kaart niet herkend kan je kijken wat op de kaart zelf staat. Toegevoegd na 5 minuten: Als alternatief kan je proberen een tool te downloaden die dit uitleest zoals GPUZ. Klik op de link en dan op download. Kies dan de link met het NL vlaggetje en run de software. Bij mij (WIndows 7 64 bits) leest dit programma de grafische kaart uit. Toegevoegd na 10 minuten: Normaal gesproken staat de juiste informatie ook onder apparaatbeheer. Onder Windows 7 rechtsklik je op het icoon Deze computer en kies je Beheren. Onder Apparaatbeheer zie je dan ook de grafische kaart staan, maar mogelijk bij jou niet correct. Toegevoegd na 2 uur: Je kunt ook Speccy proberen. Dat is van piriform, de makers van CCleaner, ook al zo'n geweldige tool.

Bronnen:
http://www.piriform.com/speccy/download
http://www.techpowerup.com/downloads/2039/...

Heb je de originele drijvers van je Dell nog? Dan staan daar de drijvers voor je grafische kaart op. Die kun je dan installeren en zal windows je grafische kaart goed instellen.

Ik maak altijd gebruik van SIW (System Information Workbench) om bijvoorbeeld onbekende componenten te achterhalen. Het werkt trouwens ook perfect voor het achterhalen van gebruikte serienummers, wachtwoorden in de cache etc. Aanrader.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100