Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft mijn laptop een kortsluiting en hoe kan ik dat oplossen?

Ik heb een Hp pavilion dv9500. Ik had de originele adapter niet en heb ik geprobeerd via ander adapter mijn laptop te starten . maar de connector van adapter was te groot eigenlijk was 1,7 mm x 4,8 mm. ik moest 1,7 mm x 4 mm hebben daarom heb ik een kort aansluiting gedaan met een ander pin in mijn laptop . ik denk dat ik + of - fout gedaan in de lader van mijn laptop en plotseling mijn laptop doet het niks meer en powerknop reageert niet ik zie dat alleen een blauw lampje brand bij de contact van adapter naar laptop en als ik op powerknop druk 3 keer knipper stroom knopje en verder gebeurt niks. ik vraag me af op moederbord is beschadig of probleem zit bij een kabel of iets dergelijks . is het een oplossing voor dit probleem . ik stuur een foto wat heb ik verkeerd in mijn laptop gedaan.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
3.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Gezien je verhaal is het niet ondenkbaar dat ie kapot is gegaan door verkeerd aansluiten.
Het kan ook zijn dat je imitatie adapter te weinig stroom levert. Wat gebeurt er als je de accu uit de laptop haalt en alleen met de voeding opstart?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat gebeurt niks als ik accu uithaalt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding