Kan het lampje van mijn webcam (op mijn laptop) bij het opstarten uit?

Ik heb een Lenovo G580

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
3.2K

Antwoorden (1)

Blijft hij aan ? dat is niet normaal
gaat hij even aan en dan weer uit dat is normaal

normaal is het gewoon een testje of de hardware er is, tijdens het opstarten controleer de pc dit altijd, verder niet. het lijkt mij ook een veiligheid maatregel zodat je weet wanneer de camera aan is of niet. en het ledje check zichzelf daarmee ook of deze nog werkt.
het zou juist erg verdacht zijn als dit lampje niet aangaat tijdens het opstarten
want op die manier kan je niet checken of hij uit of aan is
en of hij echt uit staat op het moment dat het lampje uit is
Als dat lampje niet even oplicht tijdens het opstarten weet je dat er iets loos is
of hij is gewoon defect,.... of iemand zit mee te kijken

en als hij aan blijft tijdens het opstarten dus niet uitgaat dan staat de webcam dus aan ?
dat kan twee oorzaken hebben
Hij staat ingesteld dat hij bij het opstarten van windows automatisch opstart en dat heb je zelf bewust of onbewust gedaan. of je gebruikt zoiets als webcamIP remote cam via bijvoorbeeld je iphone o.i.d
of iemand heeft dat stiekum gedaan
in de eerste instantie zal je dat kunnen uitschakelen en het hoort wel zo te zijn dat het lampje brandt dat waarschuwt je dat de cam aanstaat

Als het het minder prettige is is kun je het wellicht uitzetten maar ik zou zeker daarna de pc een paar keer aan en uit zetten om te checken of het niet terug komt

of het ook zo te maken is dat het lampje uitblijft terwijl hij filmt weet ik niet.

Toegevoegd na 2 minuten:
als je het niet vertrouwd plak hem af
capthavoc
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sowieso Webcam afplakken als je hem niet gebruikt of iets over heen hangen.