kan ik elke insteekkaart videokaart op een klein moederbord plaatsen?

kan ik elke losse videokaart op een klein moederbord plaatsen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

in principe is het zo, als de slot past, dan werkt het wel, los nog even dat je de hele range aan prestaties haalt. je kan een te groet kaart kopen die dus niet de hoogste staandad pakt maar hj zal dan altijd nog op de lagere standaard werken

Maar omdat je zegt klein moederbord, vraag ik me af of je daar ook misschien een
mini pc mee bedoeld ?
Aangezien de kast dan een stuk kleiner is zul je dus ook een verlaagde videokaart moeten gebruiken ?
en die kaarten zijn moeilijker te vinden.
capthavoc
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
klopt, je moet dus ook nog rekening houden met full height, of half height.
Echt heel moeilijk te vinden zijn die nu ook weer niet, ze zijn bijna overal te koop, maar je moet er gewoon even op letten.
Het enige lastige is dat je niet altijd aan de omschrijving kan zien of de kaart geschikt is voor half height. Als de kaart ervoor geschikt is, dan is het inderdaad een lage kaart, maar word er 2 verschillende brackets erbij geleverd die je kan verwisselen.

Andere antwoorden (1)

Nee, je hebt verschillende soorten insteekkaarten.
Meestal zal het PCI-e zijn. (PCI express), maar je hebt ook oudere soorten, tot zelfs antiek. ISA, EISA, VESA, MCA, of normaal PCI bijvoorbeeld.