Hoe kan je zien of een computer een 64 bit of een 32 is?

Ik dacht dat het met de processor heeft te maken.
Dit is de processor: http://tweakers.net/pricewatch/292716/amd-fx-6100-boxed.html#tab:info

En hoe zie je dat dan?

Toegevoegd na 36 minuten:
Ik wil nog even melden dat ik de computer niet in bezit heb. Anders zou ik ook weten hoe het moest :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.7K

Het beste antwoord

Bij de specificaties zie je bij de instructiesets ergens 'x86-64' staan.

Hieruit kun je afleiden dat het een 64bit processor betreft.

Meestal kun je zoiets ook in het bios zien. En als je 64bits windows hebt geinstalleerd dan zie je het ook bij 'Mijn computer', onder 'Eigenschappen'.
rose
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het gaat er meer om of je Windows 32bit of 64bit geinstalleerd hebt. Dit zie je bij:

Mijn Computer
Eigenschappen

Een 64bit processor kan ook Windows 32bit draaien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aha, het ziet erna uit dat ik je alweer als de beste antwoordgever kan kronen :P
rose
11 jaar geleden
Nou, nou, niet te snel, lijkt mij. Ook als je 32bit Windows op een 64bit computer zet blijft het een 64bit computer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt zoals rose zegt.
aanvulling: een 64-bit OS kan niet op een 32-bit processor draaien. conclusie is dat het niet alleen gaat om wat je geinstalleerd hebt maar ook wat je processor kan. De link uit de vraag is een 64-bit processor
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar het waarschijnlijk om gaat is het installeren van een programma, de wetenschap dat de hardware dan 64bits is, is dan alleen maar tegenwerkende informatie. Alleen als het gaat om het installeren van een OS is het van belang te weten of de hardware 64bit is.