mijn externe harde schijf valt uit na x-aantal minuten, onderzoek wijst uit dat schijfoppervlak beschadigde sectoren heeft, wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Redden wat er te redden valt en een nieuwe gaan halen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maak desnoods even een aparte directory op je pc waar je het tijdelijk allemaal even stalt.

Het beste antwoord

Probeer zoveel mogelijk te backuppen. Het zal immers niet lang meer duren totdat je harde schijf geheel onbruikbaar wordt. Het is namelijk zeer onwaarschijnlijk dat dit geen hardwarematig probleem is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Koop een nieuwe harde schijf en kopiëer de oude een op een naar de nieuwe met bijvoorbeeld paragon partition manager, als je met het oude windows tevreden bent. En in tegenstelling tot het andere antwoord is dit degelijk wel een hardware probleem.

Toegevoegd na 4 minuten:
Sorry, ik zie dat ik het andere antwoord verkeerd las. Er werd ook bedoeld dat het een hardware fout was