Is AMD x2 5600 cpu geschikt voor am3 moederbord ?

Ik heb diverse onderdelen leggen waaronder ook amd x2 5600en x2 6000 processors maar welke mobo heb ik hier voor nodig. De één zeg dat het niet kan op een am3 sockett de ander wel pffff weet het niet meer

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Zijn beide AM2.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze zijn niet geschikt wan AM2 en AM2+ CPU's werken niet op een AM3 mobo.

Socket AM3 breaks compatibility with AM2/AM2+ processors due to a subtle change in key placement. The AM3 socket has 941 pin contacts in a different layout[3] while AM2+ processors have 940 pins. Tom's Hardware removed the two obstructing key pins from an AM2+ Phenom processor in order to fit it into an AM3 socket. The processor did not work in the AM3 socket

Toegevoegd na 1 minuut:
Andersom kan het wel, vandaar de verwarring bij sommigen.