Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt dat de pc de bijkomende interne harde schijf niet meer herkent?

Heb gepoogd mijn harde schijf te klonen naar een tweede snellere harddisk. Gebruikte hierbij bepaalde software. De transactie mislukte. Sindsdien herkent de pc de tweede harde schijf niet meer. Deze schijf draait nog en werkt nog perfect volgens mij. Een bewijs hiervan is de schijf nog wordt herkend in de bios en door software zoals Everest home editie, software om o.a. de hardware in de pc te identificeren. De HD werd op alle mogelijke manieren op het moederbord aangesloten, als slave, master enzv. Wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
839

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

kun je hem vinden onder
deze computer rechtsklikken
beheren
schijfbeheer
schijfopslag ?
probeer hem dan maar de formateren
want de gegevens zijn waarschijnlijk niet meer terug te vinden
je kan met recuva zelf onder een verse format nog wel gegevens terug vinden met een beetje mazzel maar reken er niet op
(Lees meer...)
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, ik vind ze terug doch kan nergens iets aanklikken wat formateren mogelijk maakt.
capthavoc
11 jaar geleden
partitioneren ook niet ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt.

Andere antwoorden (1)

Het komt voor dat de schijf de drive-letter kwijt raakt. Je kunt kijken in bv schijfbeheer of een ander schijfprogramma, bijvoorbeeld van Paragon, of die drive een letter heeft. Is dat niet het geval dan is een drive-letter toekennen een fluitje van een cent en klaar is kees.
Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding