Hoe kan ik een hogere benchmark score halen?

Ik en mijn vriend deden een wedstrijdje wie de beste pc heeft dit hebben w gemeten doormiddel van Passmark Performance Test 8.0.
Ik heb een score van 1125 en hij van 1273.

Maar mijn pc zou toch beter moeten halen?
Ik heb een Intel core 2 duo e6600 een msi n260gtx 2GB ddr2 ram@800mhz.
Alles op een Intel p5b moederbord. (self build)

Mijn vriend heeft een HP workstation xw9400
Met een amd opteron 2220 x2.
16gb ddr2 ram @300mhz
Quadro fx 4600.

Toegevoegd na 7 minuten:
Kan het misschien ook komen doordat er maar een 320 watt psu in mijn pc zit?
er zat eerst 500watt in maar die heeft het begeven

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Nee, als er te weinig PSU is dan zou hij compleet uitvallen. De hardware van je PC is nou eenmaal een beetje out-dated. Mogelijke opties : 2GB ram toevoegen, erg goedkoop tegenwoordig en zal een boost voor je PC zijn. Een SSD er in zetten doet ook wonderen. Die zal je bijvoorbeeld als boot schijf kunnen gebruiken 30 GB/60 GB. Kost ongeveer 20-40 euro. Overclocken van je processor is ook een optie, maar dan moet je wel zorgen dat hij goede koeling heeft.

Of gewoon een nieuwe pc kopen, een meerdere malen keer betere pc dan wat je nu hebt heb je al voor 400-500 euro.
Je vriend heeft wel een beetje vreemd setup, vergeleken met de rest van zijn hardware is 16 GB wel erg overdreven, en het draait maar op 300 mhz, dat is wel erg laag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier zat ik ook aan te denken maar voor de rest is mijn pc beter ik zou toch een veel hogere score moeten halen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zijn videokaart mag dan wel oud zijn maar dat was destijds zeker een beest. Met zijn videokaart behaald hij een hoop punten.
Ook zijn processor is beter, Alleen jouw RAM is sneller, maar minder.