Ik ga op vakantie en wil graag mijn laptop als beveiliging gebruiken, wat raden jullie mij aan?

Ik zou graag mijn laptop als beveiliging gebruiken voor mijn huis.
Zo heb ik al een app op me telefoon zodat ik mijn webcam van mijn laptop 24/7 kan bekijken.
Zijn er misschien meer handige apps die ervoor kunnen zorgen dat mijn huis beveiligd kan worden d.m.v mijn laptop?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn programma's die gaan opnemen zodra ze beweging zien op de webcam. Alleen heb je daar weinig aan als ze je laptop jatten. Er is vast ook een programma die je dan een bericht stuurt.
Of die de beelden ergens naartoe stuurt.

Antwoorden (2)

Wat ik je aanraad is het volgende:
Zorg dat je geen voor jezelf waardevolle spullen in huis hebt.
Ik bedoel dan vooral persoonlijke spullen zoals foro's en laptops.
Je kunt wel leuk van alles op je laptop opnemen, maar als ze je huis hebben leeggehaald heb je verdraaid weinig aan die beelden. Zeker als ze op de meegenomen laptop staan.
Je spullen terugkrijgen doe je niet.
9 jaar geleden
Ja kan de webcam van de laptop intern of extern 'omvormen' tot een bewakingscamera.
Er zijn tal van gratis programma's te vinden op het internet. Zelfs met bewegingssensoren. De camera 'neemt' een foto en als de volgende foto niet dezelfde is dan wordt er alarm geslagen. Voorbeeld van de site van Zdnet. Best kiezen om de foto's niet op de laptop zelf te laten staan, maar bijvoorbeeld op een site.