is retail betrouwbaar?

dus niet 2de handse gebruikte goederen, gaat om het kopen op een webshop van een externe brander, daar staat achter retail, maar is dat wel betrouwbaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

De aanduiding retail is om aan te geven dat de verpakking is zoals je die ook in de winkel zou vinden, dit in tegenstelling tot "OEM" dat bijvoorbeeld in een simpele kartonnen doos zit zonder al te veel accessoires/kabels/etc

Op zich zegt het weinig over betrouwbaarheid.
gvrox
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Betrouwbaarder dan "refurbished".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+trouwens
gvrox
11 jaar geleden
Maar bij refurbished is het waarschijnlijk wel beter getest of het (weer) werkt :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ende Dat zeg ik niet en verzin je er zelf bij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat mij er om dat het wel iets zegt over betrouwbaarheid, als iemand bang is gebruikt spul te kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
OEM komt in een plastic zakje zonder kabels. Refusbished is minder betrouwbaar omdat het allemaal gebruikte onderdelen zijn al en retail is het beste dat je kunt kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Refurbished IS minder betrouwbaar want langer gebruikt. Alle elektronica wordt minder betrouwbaar elk tijdseenheid dat het gebruikt. Daarnaast is het al stuk geweest en is het gerepareerd. Vandaar mijn reactie "betrouwbaarder dan refurbished" wat weinig zegt over de betrouwbaarheid van retail in absolute zin maar wel in relatieve zin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Je haalt uit het niets" Ah, dat komt omdat de vrager in de eerste zin al over 2dehands begint en de enige optie waar ik aan kon denken die de vrager bedoelde is refurbished. Iets wat je precies zoals OEM/retail achter een product zou kunnen zien staan. Hij kent het idee achter refurbished (half/slecht) en weet niet wat retail betekent en is bang dat retail voor refurbished staat.