Wat veroorzaakt dat mijn scherm van de desktop ieder half uur op zwart gaat en hoe verhelp ik het?

Sinds gisteravond valt mijn scherm van mijn desktop steeds uit. Maar de computer werkt gewoon. Als ik mijn afspeellijsten op YT net draai gaat de muziek gewoon door. Voor de zekerheid heb ik mijn stekkerblok (met die rode aan en uit knop) vervangen maar dat helpt niet. Als ik de stekker van het scherm eruit trek en hem er weer in doe doet het scherm het weer een half uurtje. Is er iets kapot of is het een virus? Ik heb Windows XP.

12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Merk/type scherm?

Het beste antwoord

Antwoord op de vraag is een antwoord dat ook deels op reacties gebaseerd is.

De programma's die je gedownload hebt zijn geen
scam-ware produkten ze zijn wel betaald.

Ik zou je iig willen adviseren om op een site als
http://download.cnet.com/ccleaner/
te kijken om iets te downloaden, deze geeft ook aan of iets free of free to try(dus meestal niet zo free) is. Je kan het zelfs in de zoekfunctie zetten. Het programma waar ik de link van geef is een gratis system cleaner misschien dat het daar mee lukt.

Daarnaast kan ik mij geenzins voorstellen dat software hier de boosdoener is. Zoals jezelf al zegt gaat de monitor compleet uit, dat is niet met een software commando te doen, immers de enige verbinding die je met je monitor naar je computer hebt is een videoverbinding. Ik ben dus bang dat er of iets met je monitor mis is of met de stroomkabel er naar toe. Als het probleem aan de PC-zijde zou zitten zou je een oranje lampje krijgen misschien met een "no input" error.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik zou even aan je stroomkabel van je monitor rommelen en aan de aansluiting, misschien kan je een uitval forceren en weet je gelijk waar het probleem ligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zondag
12 jaar geleden
Ik had CCleaner op mijn PC en heb die laten schoonmaken. Hielp niet, ad aware van Lavafrost ook niet. Hrt scherm meegenomen naar Paradigit. Scherm bleek het te hebben begeven. Moest dus een nieuw scherm aanschaffen :-(

Andere antwoorden (1)

Klik op het burea blad op de rechtermuisknop en ga naar eigenschappen klik bovenin op scherm beveiliging en verander het, mail nog ff terug of het geluk is alsjeblieft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zondag
12 jaar geleden
Nee, het is niet dat hij in de spaarstand gaat. Het gaat dus niet om de screensaver. Als het scherm zwart wordt gaat ook het groene lampje daar uit. Het wordt dus ook niet eens oranje. Er is echt iets mis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bedoelt dat je scherm dus zonder stroom komt te staan? Heb je misschien een kabelbreuk(stroomkabel)? Is de kabel te vervangen? Een virus is het niet, die kunnen geen invloed uit oefenen op je schermspanning. Zit er misschien een of andere tijd uitschakel modus op je scherm?
zondag
12 jaar geleden
Ja het lampje dat het scherm aan is gaat ook uit en nee, geen tijd uitschakelmodus. Nu zit ik al de hele ochtend te internetten en er is nog niks gebeurd terwijl dat scherm gisteravond wel 6 keer met onregelmatige tussenpozen uitviel en de avond ervoor wel minstens 10 keer. Ik vraag me af of het met het volgende te maken heeft. Twee dagen geleden heb ik 2 programma's gedownload die de fouten in mijn systeem zouden opsporen en verhelpen en de computer sneller zouden maken. Dit deed ik omdat de computer niet alleen traag is maar ook omdat als ik met de startpagina begin deze na 1 seconde naar het midden van de pagina springt en ik weer naar boven moet scrollen. Ook springt de site die ik zit te lezen vaak zomaar weg. Hij blijkt dan geminimaliseerd terwijl ik daar geen opdracht voor gegeven heb. Dus ik laadde deze 2 programma's: SpeedUpMyPC en het daaraan gerelateerde UniblueDriver. Aan het eind van het liedje bleek dat je die programma's gewoon moet kopen dus wiste ik ze weer. Bij de eerste kreeg ik van Windows de melding dat niet alles verwijderd is maar dat kan je handmatig doen. Ik ben echter een digibeet en zou niet weten hoe. Om mezelf nog verder in de penarie te helpen heb ik toen ook nog WinMaximizer 1.2.86 gedownload en weer verwijderd want die moest je ook kopen. Nu vraag ik me dus af of dat boosaardige programma's waren die deze ellende veroorzaken.