Waar kan ik een cd van MAC OS X nog krijgen?

hallo, ik heb sinds kort Parallel gekocht, een software als virtual box, maar als ik een os wil installeren, moet ik een life-cd hebben, en ik heb enkel een .iso bestand van Mac OS X lion. weet iemand hier soms raad mee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Je kan met je brandsoftware kiezen voor de optie: ISO-schijf maken, dan brandt ie het als een ROM. Deze is bootable.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt het Mac OSX Lion installatiebestand op een USB-stick van minimaal 8GB zetten:

Wanneer je Mac OS X Lion download vanuit de Mac App Store dan komt deze in de vorm van een installer op je harddisk te staan. Door te dubbelklikken op de installeer ‘Mac OS X Lion-installatie’ wordt de installatie van Mac OS X Lion gestart. Het is mogelijk om de installeer als diskimage op een USB stick (of USB drive) van minimaal 8GB plaatsen.

Je maakt een Lion installatie USB Stick als volgt aan:

Control + klik op het bestand ”Mac OS X Lion-installatie’ en selecteer de optie ‘Toon pakketinhoud’. Ga in het nieuwe Finder venster dat verschijnt naar de map Contents ▸ SharedSupport, kopieer het bestand InstallESD.dmg naar het bureaublad.

Open het Schijfhulpprogramma en klik op het tabblad ‘Terugzetten’. Sleep in het veld ‘Bron’ het bestand InstallESD.dmg en het veld ‘Doel’ de USB Stick. Klik hierna op de knop ‘Zet terug’, het schijfhulpprogramma zal nu de Lion installatie bestanden op je USB Stick plaatsen.

Je kunt nu de installatie van OS X Lion uitvoeren van de de USB Stick door bij het herstarten van je Mac de option⌥ toets ingedrukt te houden totdat je de ‘boing!’ hoort. Je krijgt nu het bootmenu te zien, hierin heb je de mogelijk om op te starten vanaf USB Stick. Deze bevat de complete OS X Lion installatie en kan zonder problemen op een compleet lege Mac worden geïnstalleerd.

Daarna doe je het volgende:

Je stopt de USB-stick in je computer
Open Parallels Desktop
Open het Parallels scherm door: File → New...
Selecteer: Install Windows from DVD or image file. Druk op Continue.
Selecteer: Install from: "Naamvanjouwusbstick". Druk op Continue.
Selecteer: Mac OS X operating system type. Press OK.
Ga verder
Installeer Mac OS X volgens de instructies op het scherm.
Installeer Parallels tools in de VM door Virtual Machine --> Install Parallels Tools

Ik heb alles letterlijk overgenomen of vertaald, je kunt precies hetzelfde dus nalezen in de bronnen.

Toegevoegd na 14 uur:
Je kunt eventueel ook een USB-stick met Mac OSX Lion aanschaffen via de Apple Store.