Hoe krijg je mooi lang haar?

De vraag zegt genoeg ^.^

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Dat is niet iedereen gegeven, je moet er wel genetische aanleg voor hebben!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En een gezonde levensstijl.

Antwoorden (3)

niet naar de kapper gaan en veel voedende shampoo gebruiken...

andrelon voldoet vaak wel aan de eisen vind ik
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga ook nooit naar de kapper omdat ze een keer teveel afgeknipt hebben ipv een puntje.
Ik knip nu zelf elke maand een piepklein puntje af om gespleten haarpunten te voorkomen en mijn haar is heel lang(tot mijn middel)en gezond.
Ik vindt het dus een goede tip!
Mooi lang haar krijg je door het goed te verzorgen, regelmatig de gespleten haarpuntjes laten knippen, een shampoo en cremespoeling passend bij je haartype gebruiken, zo min mogelijk verven en/of blonderen,
niet te vaak wassen, aan de lucht laten drogen, dus niet te veel fohnen of stylen, af en toe een haarmasker nemen, ook niet te vaak, passend bij jouw haartype.
Mooi haar vereist verzorging, lang haar is vooral geduld hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haar verven kan best hoor als het goed gedaan wordt,ik verf mijn haar ook en mijn haar is heel lang en gezond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij iedere echte haarverf, moeten de haarschubben geopend worden om de verf erin te laten, dit kan alleen met een agressief middel, daarna moeten de schubben weer gesloten worden. Het is zeker niet gezond voor het haar, waarmee ik niet wil zeggen dat je het helemaal niet moet doen, net als fohnen, als je dat op de koude stand doet, is dat ook geen probleem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet wel dat blonderen slecht is omdat het pigment aan je haar ontrekt,goede haarverf kan je haar zelfs mooier maken en een 'boost' geven.
Het wordt vaak ook minder snel vet. Agressieve middelen zoals ammoniak mag niet meer gebruikt worden in haarverf(info van onze buurvrouw die kapper is,ik heb daar geen verstand van hoor!)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga dan maar eens naar je drogist en lees op de verpakkingen maar eens de lijst met ingrediënten na, de ammonia is vervangen door andere chemische middeltjes die de haarschubben openen, er zou dan een hoop verboden spul staan. Er wordt zeker door de fabrikanten aan gewerkt om het zo onschadelijk mogelijk te maken, maar dit is nog zeker niet gelukt. Er staan overigens voldoende waarschuwingen op de gebruiksaanwijzingen ik zal er een aantal noemen:
Product niet inademen
Voorkom huidcontact
Haarkleuringen kunnen ernstige allergische reacties veroorzaken.
Haarkleuringen kunnen ernstige, permanente schade aan de ogen toebrengen. En dit zal dan wel goed zijn voor je haar?
Je haar lijkt ervan opgeknapt, maar dat je haar minder snel vet wordt, zou al een een belletje moeten doen rinkelen, vet is nodig om je haar gezond te houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Allemaal relatief.
Je haren groeien van binnenuit.
Op de eerste plaats is jouw haargroei vastgelegd in je genen.

Op de tweede plaats: Haren groeien van binnenuit.
Hoe gezonder en hoe beter jouw conditie is, hoe gezonder ook je haren kunnen groeien.

WAT jij ook gebruikt aan haarprodukten, dat zal misschien iets aan het uiterlijk van je haar verbeteren, maar het is NIET zo dat de vitaminen en mineralen daaruit door je haar wordt opgenomen en dat de kwaliteit van je haar er door verbeterd.

Haar is dood materiaal. Dat neemt niets op.

Mooi lang en gezond haar krijg je door goed en gezond te eten.
Voldoende drinken.
Mineralen, zoals ijzer en zink en koper en proteinen en vitaminen.
Die heb je nodig.
Kijk in de bron voor de voedingsmiddelen.

Gezond leven, gezond eten, niet roken, niet te veel koffie en alcohol.

Behandel je haar met zachtheid.

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.kapsels.net/tips/gezond_haar.htm