Hoe voorkom ik het ophopen van mijn Bb Cream in de rimpeltjes van me voorhoofd en onder me ogen?

Hai

Ik gebruik Bb Cream, maar tegenwoordig niet meer, omdat het in me fronsrimpeltjes en de lijntjes onder me ogen gaat zitten.
Hoe voorkom ik dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
10 jaar geleden
Volgens mij heb je een soort van filler dingetjes, om die rimpeltjes op te vullen.
Of misschien smeer je te veel.

Het beste antwoord

Voor onder je ogen zou ik een concealer gebruiken. Daarvan is de textuur aangepast, voor het gebruik op die plek; licht en luchtig. Bij een te vol product gaat dat ophopen inderdaad.
Voor op je gezicht kun je een (matte)primer gebruiken, die er voor zorgt dat je bb/make'up beter houdt. Of eventueel een zgn 'ridgefiller', die het oppervlak egaal maakt. Of een combinatie van die twee.
Met een losse poeder kun je ook je bb fixeren, als afsluiting.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankje

Andere antwoorden (1)

Je kunt het proberen door minder aan te brengen op die plekken, nog liever helemaal niets daar, maar gewoon door het uitsmeren op je wangen daar een klein beetje te laten komen door een restje dat nog op je vingers zit. Als je last krijgt van lijntjes in je gezicht, dan kun je beter geen BB cream of foundation meer gebruiken, het gaat tussen de lijntjes zitten, waardoor het niet meer camoufleert, maar juist de aandacht gaat trekken en er onnatuurlijk uit gaat zien. Kies dan liever voor een bronzing powder, als je toch iets wil gebruiken. Laat je eens adviseren, over kleur en merk binnen jouw budget, in een drogisterij/parfumerie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Het is een jongen van 16 jaar die van alles op z'n gezicht smeert en daarmee de poriën verstopt. Het is toch veel beter om niets te smeren?
Ritsuka
10 jaar geleden
Zolang je je gezicht verder goed reinigt en verzorgt, valt het wel mee hoor.
En wat maakt het nu uit of het een jongen of een meisje is?
Amadea
10 jaar geleden
Omdat jongens in de puberteit over het algemeen een voor puistjes gevoeliger huid hebben dan meisjes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou Amedea, ik gebruik elke dag reiniging en dagcrème en haal de troep eraf. Ik vind make up intressant en ga dan ook een cursus Visagie volgen. Ik vind Make up gewoon leuk, dat is zoals het is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nielsieboy heeft al heel veel vragen gesteld op dit gebied en zegt goed te reinigen, dus dan is er niets mis mee. Ik heb niet het idee, dat hij zich dicht smeert. En het ook belangrijk vindt zich goed te verzorgen, buiten de make-up. Puistjes worden niet veroorzaakt door make-up.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klopt Crea, ik ben sowieso inderdaad een jongen die zich graag goed verzorgt, elke dag lekker wil ruiken en er goed uit wil zien, en make up vind ik inderdaad leuk