Hoe voorkom ik het ophopen van mijn Bb Cream in de rimpeltjes van me voorhoofd en onder me ogen?

Hai

Ik gebruik Bb Cream, maar tegenwoordig niet meer, omdat het in me fronsrimpeltjes en de lijntjes onder me ogen gaat zitten.
Hoe voorkom ik dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Voor onder je ogen zou ik een concealer gebruiken. Daarvan is de textuur aangepast, voor het gebruik op die plek; licht en luchtig. Bij een te vol product gaat dat ophopen inderdaad. Voor op je gezicht kun je een (matte)primer gebruiken, die er voor zorgt dat je bb/make'up beter houdt. Of eventueel een zgn 'ridgefiller', die het oppervlak egaal maakt. Of een combinatie van die twee. Met een losse poeder kun je ook je bb fixeren, als afsluiting.

Je kunt het proberen door minder aan te brengen op die plekken, nog liever helemaal niets daar, maar gewoon door het uitsmeren op je wangen daar een klein beetje te laten komen door een restje dat nog op je vingers zit. Als je last krijgt van lijntjes in je gezicht, dan kun je beter geen BB cream of foundation meer gebruiken, het gaat tussen de lijntjes zitten, waardoor het niet meer camoufleert, maar juist de aandacht gaat trekken en er onnatuurlijk uit gaat zien. Kies dan liever voor een bronzing powder, als je toch iets wil gebruiken. Laat je eens adviseren, over kleur en merk binnen jouw budget, in een drogisterij/parfumerie.

Bronnen:
http://www.pupawinkel.nl/Pupa-Poeder-Make-...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100