Ik heb al een tijdje van erge haarroos last... Wat hebt het best tegen haarroos?

Ik heb al sinds de zomer last van jeukende, droge hoofdhuid. Als ik mijn haren borstel of even aan mijn hoofd krap zie je allemaal huidschilfers. En door de winter word het alleen maar erger! Het kriebelt echt heel erg en geen een van de antihaarroos shampoos heeft me kunnen helpen... Ik heb ook een keer een antihaarroos shampoo van de kapper gebruikt maar die hielp zelfs niet! Ik heb ook geen luizen (heb het even laten controleren). Heeft iemand een idee wat nog meer zou kunnen helpen? Of het minstens verminderen? Of hoe het zo erg komt? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou er misschien iets anders aan de hand zijn? Misschien de huisarts eens naar laten kijken?

Het beste antwoord

Even langs de huisarts gaan en vragen om ketaconazol.

Wat doet dit medicijn en waarbij wordt het gebruikt?
Ketoconazol shampoo
De werkzame stof in Ketoconazol shampoo is ketoconazol.

Ketoconazol is een antischimmelmiddel.
Artsen schrijven de shampoo voor bij seborroïsch eczeem, berg en hoofdroos.

Seborroïsch eczeem

Bij deze aandoening heeft u last van gelige, schilferende plekken, vooral op de hoofdhuid (roos), rond de mond en neus, tussen de wenkbrauwen en op het midden van de borst. Dit zijn plaatsen waar veel talg vrijkomt. De hoofdhuid kan hier erg van gaan jeuken.

Voor volledige genezing moet u dit middel enkele dagen tot weken achtereen gebruiken. Het kan vier weken duren voor de verschijnselen zoals jeuk en schilfering helemaal verdwenen zijn.
Soms komt seborroïsch eczeem ook bij zuigelingen voor. Dat wordt 'berg' genoemd, en verdwijnt meestal binnen een paar weken tot maanden vanzelf.

Klik voor meer informatie over medicijnen bij seborroïsch eczeem.

Hoofdroos

Roos kan een lichte vorm van seborroïsch eczeem zijn. Hierboven leest u hoe dit middel bij seborroïsch eczeem werkt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Werkt bij mij super goed een rode achtige shampoo de eerste periode dagelijks wassen daarna een keer in de week of een paar keer.
Voor mij echt een uitkomst beter dan head en soulders enz..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze shampoo werkt niet bij iedereen even goed, ik spreek uit ervaring. Belangrijk is denk ik dat een (huis) arts eerst kijkt of het wel echt roos is. Daarna kan er een passende shampoo geadviseerd worden, niet direct een medicinale shampoo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord :)

Andere antwoorden (3)

Ik kan je alleen mijn eigen ervaring meedelen. Ik heb mijn leven lang last van roos gehad en dat verdween toen ik Neutral shampoo ging gebruiken. Nu ben ik al enige jaren vrij van roos.

Het is niet gegarandeerd dat het jou helpt, maar je zou het kunnen proberen.
11 jaar geleden
Misschien is het geen roos. Ik heb en hoofdschimmel een tijd lang aangezien voor roos en dat was het dus niet. Ik heb selsun shampoo gebruikt en was er helemaal vanaf. Selsun koop je bij de apotheek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Anti roosshampoo is erg agressief voor je haar. Controleer eerst bij de huisarts of het wel echt roos is. De schilfers van psoriasses zien er bijvoorbeeld hetzelfde uit.
Een zachte shampoo zonder teveel toevoegingen is het belangrijkst. Bijvoorbeeld Neutral of een babyshampoo.

Voorzichtig met je haren borstelen, vermijd heet water om je haar uit te spoelen, nat haar niet uitborstelen, zo min mogelijk gel - schuim - haarlak gebruiken.