Hoe kan een vrouw haar snor verwijderen?

Lichte snorhaartjes, dons, boven de bovenlip. In het verleden wel eens afgeschoren maar het komt snel terug en steeds iets erger. Hoe deze te verwijderen zodat ze niet snel terugkomen en niet op een te pijnlijke manier.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
71.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je komt er nooit definitief van af, en ze zullen met het ouder worden steeds iets erger worden, los van welke methode je gebruikt om te ontharen. (Bron : ervaring sinds de puberteit). één keer in de week, twee weken scheren (na jaaaren wellicht iets vaker ) is het makkelijkst en meest pijnloos. Vermoedelijk ben je voorlopig zelf de enige die het ziet.

Het beste antwoord

ik weet niet precies hoe ze heten, maar je hebt van die rondjes met heeeeeeeeel fijn schuurpapier zeg maar.
eerst maak je daar rondjes linksom mee over je huid, en vervolgens rechtsom.
weg donshaartjes, geen pijn, en geen stoppeltjes.

Toegevoegd na 28 minuten:
ik heb 'm gevonden:
http://www.huis-en-comfort.nl/Wonen-huishouden/Badkamer/Lichaamsverzorging/dmc_mb3_search_pi1.pos/1/group/765758/ordernumber/velours%20epilator/product/6646660/L/3/NL-Produktdetail.a833.0.html
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is het zelfde als scheren alleen schuur je het weg en epileer je je boverlip..
Rieneke1
12 jaar geleden
mobie het is geen epileren, dat is pijnlijk.
ook is het geen scheren, want je hebt geen stoppeltjes.
het is echt een superoplossing voor donshaartjes.
alleen stevige dikke haren krijg je er niet mee weg, maar dat was de vraag ook niet.

Andere antwoorden (15)

Weg laten laseren bij een schoonheidsspecialiste.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige dat permanent verdwijnt, is je geld, weet ik uit ervaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij dons haartjes werkt dat niet... Daarvoor moeten ze echt donker zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is helaas voor blonde 'snorren' geen optie. Anders had ik dan al eeuwen geleden laten doen.
(Oh, en scheren maakt het beslist niet erger hoor. Dat heb ik jaren gedaan in de hoop dat ze zwart en dik - en laserbaar- zouden worden, maar het is en blijft blond dons. Alleen meer naarmate je ouder wordt.).
Harsen. Dat kun je gewoon zelf doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Harsen is een prima methode. Bovendien duurt de pijn slechts 1 seceonde. Als je het vaker doet, duurt het steeds langer voor de haartjes terugkomen. Plus voor je prima antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel Stellala :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het moet Stellalala zijn.. sorry ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De huid bij je mond is ZO gevoelig, dat dat denk ik maar voor een enkeling is weggelegd.
Oei ... alsjeblieft niet scheren. Vrijwel bij alle dames, die dit doen, komen de haartjes steeds sneller, steeds dikker en langer terug. Tot nu toe hebben lasertechnieken de beste resultaten. Door harsen, pillen en cremes los je het probleem tijdelijk op. Laseren heeft zoals gezegd het beste permanente resultaat. Hieraan zit natuurlijk wel een prijskaartje vast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hey ik ben 14jaar bijna 15 en ik heb mijn snorharen geschoren recent nog.. ik weet het super dom maar sommige zeggen dat het voor die ene keer wel niet erg zou zijn dat het wel weer normaal zal worden voor de 1ste keer? Klopt dit? Of niet ...
laten harsen bij een schoonheidsspecialiste, is wel wat gevoelig, maar na een aantal keren valt dat wel mee, je kunt het ook zelf doen met koude harsstrips, die kun je kopen bij de drogist, het voelt als een pleister wegtrekken, hoe sneller je dat doet, hoe minder zeer het doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens ontharingscreme voor het gezicht (te koop bij drogist).

Als je er (iets)langer van af wilt zijn kom je toch op pijnlijkere manieren terecht als harsen.

Als je het echt zat bent kun je het ook laten laseren. maar als jij het goed volhoudt door zelf te ontharen, zou ik dat gewoon volhouden..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een epileertangetje kun je het makkelijk zelf, dan haal je het met wortel en al eruit, ze komen vast wel een keer terug maar minder snel dan met scheren, want daar blijft de wortel mee zitten.
Helaas voel je dat epileren wel wat .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je harsen te pijnlijk vind, en laseren te duur,dan kan je ze ook bleken,ga even bij de drogist lang, die hebben daar middeltjes voor.
Suc6
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen min van mij, maar bleken is alleen interessant als je zelf een bleke huid hebt. Als je wat donkerder (of roder) van huidskleur bent, zie je die witte haartjes juist nog beter...
Er zijn allerlei manieren om ongewenste haartjes te verwijderen, maar een goede methode die vrij recent is is het ontharen met 'fotolicht'. Het fotolicht ontharen is in tegenstelling met laserontharing niet schadelijk voor je huid. De behandelde delen zullen niet roodkleuren na een behandeling, iets wat je met laser wel hebt. Vraag maar eens verder na, de behandeling schommelt tussen de 300 en de 500 euro's niet echt goedkoop, maar wel efficiënt. De haartjes blijven dan permanent weg. Alleen de haartjes in de groeifase kunnen behandeld worden. Veel succes!

Toegevoegd na 10 minuten:
http://www.new-feeling.nl/iplfotolichtonth.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe het altijd om de 3 weken met de touw. eerst even ijsblokjes op je boven lip daarna proberen weg te halen.

1: neem een touwtje..gewoon garen 2: maak er een lusje in 3: zie plaatje 4: stop je wijsvinger en duim in het touw 5: zet t op de plaats waar je haar weg wil.. draai het touwtje zegmaar wel een paar keer rond elkaar.. en maak dan zigzag bewegingen dicht op je huid waar het haar wegmoet en oefening baart kunst
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik knip het heel kort af met een schaar. Hoef je mss maar 1x in de 2/3 week te doen. Doet verder geen pijn.
12 jaar geleden
Verschillende maniertjes. Harsen, pijnlijk maar wel effectief. Scheren, iedere dag. Makkelijkste manier, maar vereist wel veel onderhoud. Epileren, weer pijnlijk. Elektrisch epileren. Heel pijnlijk, maar ben je er wel voor een zeer lange tijd vanaf. Wat je niet moet doen is laserbehandelingen (IPL) ondergaan. In jouw geval zal dit pure geldverspilling zijn. Hoe lichter en hoe fijner het haar, hoe minder effectief het zal zijn. En aangezien jij van beiden last hebt.. Een goeie specialiste zou jou zelfs afraden om het te doen omdat je geen tot zeer weinig resultaat zou boeken hiermee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hehe, op pagina 2 eindelijk een goed en volledig antwoord.
Epileren, harsen of het met een touwtje laten weghalen zijn de beste manieren, haartjes komen dunner terug omdat je ze er vanaf de wortel uittrekt.

Epileren kun je zelf doen met een pincet. Harsen kun je of bij een schoonheidspecialiste of zelf doen. Je hebt speciale gezichtswax of strips. Met een touwtje kun je vaak bij turkse of marokkaanse kappers/schoonheidsspecialistes laten doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Scheren werkt prima, epileren ook. Scheren doet minder pijn.
Scheren bevorderd de haargroei niet. Anders zouden alle kaler wordende mannen hun hoofd scheren. Haargroei wordt van binnenuit bepaald, door o.a. genetische en hormonale factoren. Scheren geeft wel haartjes met een harder uiteinde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overmatig haargroei bij vrouwen is vaak een hormonale kwestie, soms wordt de PIL daarvoor gegeven, verder langs de dermatoloog gaan.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik ben 14bijna15 en ik heb voor de eerste keer men snor geschoren... is dit dan nog erg of niet
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Waarom een duim omlaag?is een serieus antwoord op een serieuze vraag!
Haar in gezicht is heel normaal.. Ook voor vrouwen. Dermatoloog is niet nodig. Voor zover ik weet vermindert alleen de Diana anticonceptiepil haargroei maar die is uit de markt genomen door ernstige bijwerkingen van die pil.. Alle manieren van weghalen zijn al genoemd. Scheren verandert inderdaad niets aan kleur en dikte van de haar. Optisch en gevoelsmatig wel wel want het dunne uiteinde is eraf gehaald. Ook is al gezegd dat ontharen met licht (laser, IPL etc) geen zin heeft bij lichte (dunne en/of blonde) haren. Bij harsen, epileren kunnen haarzakjes licht beschadigd worden. Dat zorgt ervoor dat er op de lange termijn toch minder haar is. Tot slot nog een tiip, als je haren epileert trek de haar er dan heel voorzichtig, langzaam eruit. Dat voorkomt dat de haar afbreekt. Een afgebroken haar voel je al na een paar dagen. Een nieuwe haar doet er langer over om uit de huid te komen. Dus hoef je minder vaak te epileren.
een jaar geleden