wat maakt het uit dat bijv. een sigarettenpeuk 2 jaar erover doet om te verteren?

ik zag op een site dit staan:

Het duurt twee jaar voor een sigarettenpeukje vergaat.
nja, zeer intressant maar. wat maakt het uit voor het milieu dat het moet verteren??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
3.5K
sterredag
13 jaar geleden
ja goeie vraag, vraag ik me ook wel eens af. Is het het op de grond gooien? Straten worden geveegd, al het niet verteerbare afval komt bij elkaar en daar zijn peukjes maar een klein percentage van. Bovendien moet het verteren inderdaad, we kunnen het ook allemaal verbranden, erg handig, met dat verbranden kan je energie maken. Hmmmm toch weer een plus punt voor het roken gevonden :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha:p

Het beste antwoord

Maakt inderdaad niets uit.
Als een boom omwaait duurt het wel 10 jaar om te verteren en dat vinden we allemaal prachtig.
Een beetje lijk is ook niet binnen 10 jaar weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Tsja.. Als je optelt dat er een paar pakjes peuker worden gerookt per dag per roker, dan heb je al snel een laag peukjes overal liggen als men die niet gewoon in de afvalbak gooit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kranten verteren nog langzamer en de drukinkt is misschien nog wel schadelijker. Er ligt zoveel op nog op oude vuilnis hopen
ronron1212
13 jaar geleden
Dat je dus twee jaar lang naar de resten kijkt waarvan een ander te lui is geweest om ze te deponeren in de daarvoor bestemde ruimte, namelijk de vuilnisbak.

Vooral zichtbare vervuiling draagt bij aan verloedering van de leefomgeving en ook dat is milieu.
paulus811
13 jaar geleden
als al die peuken bij elkaar liggen en wat er dagelijks bij komt waar wil je dan nog normaal lopen over 10 jaar ..
hetzelfde geld voor de pamper luier die doet er nog langer over voor die verteerd is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar die peuken liggen niet allemaal bij elkaar.
Raar, zo lang.
Het zal wel door het filter komen dan, want een met de hand gedraaide shag, is na één regenbui al bijna vergaan.
Was het trouwens geen natuurproduct?....