Mag ik een container zomaar gebruiken?

Vanochtend hadden mijn vriend en ik wat opgeruimd in huis en hadden we een aantal zakken huisvuil. Onze kliko word echter maar 1x in de maand geleegd en zou meteen vol zitten. Nu hadden wij een vuilcontainer gevonden op het dorp waar geen slot of iets dergelijks op zat. En hebben wij onze zakken daar in gegooid. We kregen wel commentaar van 1 van de bewoners daar. Maar in principe mogen wij dit gewoon gebruiken toch?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, dat is illegaal. Voor de huurder van de container is illegaal afval van een ander een groot probleem. Niet alleen omdat de container sneller vol raakt en je dus voor iemand anders afval moet betalen, maar omdat er een grote kans is dat het gedumpte afval helemaal niet in de container mag. Dit kan voor flink wat extra kosten zorgen, omdat het afval opnieuw gescheiden moet worden en de verwerkingskosten hierdoor hoger worden.

Bronnen:
https://allesoverafval.vanhappencontainers...

Nee dat mag je niet zo maar. Die zijn niet voor jullie bestemd. Weet je wel zeker dat je eigen kliko maar 1 keer per maand wordt geleegd lijkt me niet helemaal kloppen meestal is dat toch echt om de 2 weken. Je had je afval naar de gemeentelijke stort moeten brengen en niet zo maar in een container moeten gooien.

Het hangt af van de containersoort. Bij een blauwe papiercontainer (papier en karton) is het juist wel de bedoeling dat je de halfvolle container van een buur opvult tot vol - want de ophaaldienst gaat ervan uit dat alle containers bij het legen zo vol mogelijk zijn. De ophaaldienst gaat ervan uit dat je een nauwelijks gevulde container niet langs de weg zet - behalve als je voldoende opvulhulp van buren krijgt. Bij alle andere containers is het een kwestie van aanvoelen of het wel of niet gewenst is. En of op het aanvullen van een buurcontainer een boete kan staan. Bij twijfel: vraag even bij een paar buren wat zij ervan vinden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100