Wij hebben achter het huis onder de dakgoot een wespennest laten bestrijden door de brandweer, maar zitten nu binnen. Hoe verhelpen?

Aan het nest buiten zien we geen activiteit meer, maar sindsdien duiken er tientallen op in de slaapkamer en de woonkamer. De eerste dagen zelfs honderden in de slaapkamer. Wel allemaal verdwaasd en minder actief. We zijn nu 9 dagen verder en nog steeds duiken er tientallen op in ons huis die zich door de kleinste gaatjes en spleetjes van het houten plafond wringen. We zijn dit uiteraard beu en worden er moedeloos van. We zijn niet meer gerust in eigen huis. Ik vermoed dat dit de laatste overlevenden zijn van het nest en dat we gewoon nog effe moeten aanzien of is er iets dat we nog meer kunnen doen?? Alvast bedankt voor het advies!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
2K
ronron1212
7 jaar geleden
Een specialist laten komen die weet hoe je wespen verwijderd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het lijkt erop dat de brandweer het nest naar binnen heeft gespoten.
Googel onder "wespendokter" of "ongediertebestrijding"
Ivana
7 jaar geleden
De nesten zullen tussen het dakbeschot zitten. Die nesten kunnen heel groot zijn en levensgevaarlijk als je er zelf mee gaat knoeien.Bij de verbouwing van een oud huis kwamen hier 4 nesten van 40 cm doorsnee boven water. Als zoiets bij jou verborgen zit, berg je dan maar.
Ik ben ooit achterna gezeten door een zwerm wespen en ben fors gestoken. Heb er maandenlang last en pijn van gehad. Vaklui erbij halen!!! of nogmaals de brandweer, die hebben waarschijnlijk ondoordacht gehandeld.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat heeft de brandweer precies gedaan? Ze zullen poeder (gif) hebben gespoten, anders waren de wespen niet verdwaasd.
Maar mogelijk hebben ze ook de ingang (per ongeluk) dicht gemaakt, of te veel poeder gebruikt zodat de wespen daar niet meer doorheen gaan.
dudemeister
7 jaar geleden
duidelijk half werk geleverd
ik zou ze weer even bellen

Antwoorden (1)

Alleen met anti wespenpoeder zijn ze zelf te bestrijden. Een gevaarlijke klus. Strooi 's avonds na 21:00 de poeder in het nest. Pas op de wespen reageren agressief en vallen meteen aan. Poeder blijft aan hun poten achter en zal uiteindelijk het hele nest uitroeien. Aangezien de overgebleven wespen van de vorige behandeling nog wat verdwaasd zijn is het nu wellicht veiliger om nogmaals het oude nest en de spleten en gaten op de nieuwe plekken te bestrooien. Blijf voorzichtig en hou huisdieren ver uit de buurt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+Nog beter:
zoek een professionele wespenbestrijder.
https://www.google.nl/search?q=wespenpoeder&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=Ue_4V8aaHOrR8geig4HYBg
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat kost veel geld en als je dat niet hebt is dit de oplossing. Bus anti wespenpoeder kost ca. € 7,-- Hen zelf de bus aan een lange stok gebonden en toen de wespen allemaal in het nest zaten ( ca. 21:00-22:00) voorzichtig de bus leeggestrooid in het nest....vliegensvlug naar binnen gerend en binnen een dag of wat was er geen wesp meer te bekennen. Beter dan de brandweer die dr mormels je huis in spuiten!!!!!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waar zou je dat gif nu nog kunnen spuiten?
De ingang naar het nest wordt niet meer gebruikt...