wat is dit voor vlieg?

Heb deze vliegjes in de badkamer van de slaapkamer. Weet iemand wat voor vliegjes dit zijn? Ze zijn nog geen halve centimeter groot (maximaal 4 mm)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Dat is een motmug, ook wel motvliegje of aalputmotje genoemd. Binnenshuis komen motmuggen vooral voor bij afvoeren van toilet, douche en wasbakken.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ok, bedankt voor je snelle en helpvolle antwoord. Enig idee hoe ze te bestrijden? Want ze komen inderdaad uit de afvoer van mijn wasbak. Morgen komt sowieso een loodgieter om te kijken of er een lekkage zit.
Amadea
8 jaar geleden
Je zou de afvoer kunnen reinigen met heet water en soda. Een lekkage zal niet de oorzaak zijn, maar wel dat zich ergens vuil heeft opgehoopt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Super bedankt! Ga het morgen proberen!