Zijn er mensen met ervaring om een huis in Duitsland te laten bouwen.

Met een Duitse aannemer. En wat zie je meestal over het hoofd.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb - bewust - geen huis laten bouwen maar een bestaand huis in Duitsland gekocht, maar er zijn ongetwijfeld een heleboel mensen met ervaring die je met al je vragen kunnen helpen. Een hele hoop vind je op de link ; dat is sowieso wel een goede pagina om te beginnen informatie in te winnen als je een verhuizing naar Duitsland overweegt. Een paar dingen die je ECHT in je hoofd moet houden : - Verhuis niet naar Duitsland ALLEEN omdat de huizen er zo goedkoop zijn ; je moet ook ECHT in het land willen wonen. - Zorg dat je een huis laat bouwen dat later ook voor de Duitse markt aantrekkelijk is, mocht je het moeten verkopen, anders vis je in een heel kleine vijver. - Huizenprijzen in Duitsland stijgen niet of nauwelijks ; een huis is niet bepaald een beleggingsobject, zoals het dat in Nederland een beetje is. Neem dan ook een (Duitse) hypotheek (veel lagere rente ook) waarbij je flink aflost, en sluit een Bausparvertrag af !! (voor nog lagare rente in de toekomst). Laat je ook goed voorlichten over welke subsidiemogelijkheden er zijn, want dat zijn er nogal wat. En een persoonlijke tip : Bouw een kelder !! Kost weinig extra, en ik snap NU al niet meer hoe ik ooit zonder heb kunnen leven. Toegevoegd na 54 seconden: Tweede link is de specifieke pagina die je eerst moet hebben denk ik.

Bronnen:
http://www.verhuis.de/start/huisbouwen.html
www.verhuis.de

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100