Ik heb nog steeds geen ondertekend huurcontract, wat moet ik doen?

Hallo allemaal,

ik ben Simon, ik studeer aan de Hanzehogeschoo en ik heb een kamer in Groningen. Althans heb ik wel een kamer als mijn verhuurder Nog geencontract heeft ondertekend? Zelf heb ik alles al ondertekend bij het vastgoedbureau en ze zeiden tegen mij dat ik elke 27ste van de maand huur moet betalen. Het probleem is dat niet weet hoe ik huur moet betalen. Weet iemand waar mijn rechten zijn hierin?

PS. Ik heb een tijdje in Duitsland gewoont. Dus ik heb en huurcontract nodig om me in te schrijven bij de gemeente toch?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zolang je geen ondertekend contract hebt zou ik ook zeker niet betalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je wel betaald, kun je altijd aangeven dat je je netjes aan het contract hebt gehouden. Hiermee kun je ook rechtsgeldigheid krijgen.

Het beste antwoord

Als je deze kamer via een vastgoedbureau heb gekregen, is mijn eigen ervaring dat je ook via het bureau een contract krijgt (dit was ook in Groningen).

En op je onderste vraag: Je hebt inderdaad een adres nodig waarop je je kan inschrijven. Dus het is verstandig om het huurcontract mee te nemen naar de gemeente.