kan een eigenaar van een woning in een contract opstellen dat een huurder via airbnb mag verhuren en een percentage afdraagt aan de eigenaar?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Je wilt huur en dan nog eens een percentage hebben?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ja en ik ben niet op zoek naar een morele discussie, dus houd die ajb voor je.
ronron1212
7 jaar geleden
Daar heb jij niets over te zeggen dit is niet aan jouw omdat te bepalen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
het is gewoon vermoeiend en je kent m'n situatie niet.
ronron1212
7 jaar geleden
Vandaar ook mijn vraag niet meer en niet minder. daar hoef jij geen conclusie aan te verbinden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
dat antwoord heb ik al gegeven.
Erna55
7 jaar geleden
Wanneer je situatie relevant is, dan kun je een passend antwoord krijgen wanneer je de relevante informatie deelt.
Edraket
7 jaar geleden
Hij wil een percentage van de onderverhuur van zijn woning.
Dat lijkt me wettelijk niet verboden.
Waarschijnlijk staat hier niets over in de wet. Dus dan zou dit mogen.
Het zal moeilijk zijn voor de eigenaar om daar greep op te krijgen. Dus om te achterhalen hoe vaak en hoe lang jij de woning verhuurt bij airbnb.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
bedankt voor je tegeltjeswijsheid Erna. Wat is er niet duidelijk aan m'n vraag
Erna55
7 jaar geleden
Omdat je zegt: " je kent mijn situatie niet " .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
dat ging over de morele discussie Erna en niet over de vraag. Maar als ik naar je profiel kijk vraag ik me af of je enige toegevoegde waarde voor mij hebt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vraag me nu toch echt af of je een antwoord wilt of dat we alleen maar en bericht mogen plaatsen dat jij goed vindt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
en ik vraag me af of jullie hier wel zijn om een antwoord te geven of alleen om te kletsen en punten te scoren.

Antwoorden (1)

Als woning is het pand dan niet te verhuren maar als bedrijfsruimte en ja je mag altijd een percentage vragen voor onderverhuur als airbnb, bedrijfsruimte hebben niet de bescherming zoals een woning.

Vergeet niet te checken of de gemeente toestaat dat er in die woning een airbnb gevestigd mag worden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
dit antwoord is echt heel slecht.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je het antwoord weet waarom vraag je het hier dan? Je verhuurt een pand om er een bedrijf er in te laten vestigen, dan verhuur je geen woning meer.
Erna55
7 jaar geleden
Smirnoff 36, je reageert op elk antwoord en reactie met kritiek.
Waarom stel je de vraag hier ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
theo ik wil er helemaal geen bedrijf in vestigen hoe kom je daarbij. Erna, ik begrijp dat ik kritisch overkom maar tot nu toe, en daar hoor jij ook bij, wordt er heel veel gesproken maar niemand die zegt: ja het mag volgens de wet, nee het mag niet volgens de wet. Alleen Theo komt met een antwoord...maar die denkt dat ik een bedrijfsruimte wil beginnen terwijl dat nergens staat.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als jij toestaat dat er een bedrijf in de woning gevoerd wordt (voor de wet is een airb&b ook een bedrijf daar er inkomsten worden gegenereerd) verhuur je geen woning meer maar een bedrijfsruimte met woongelegenheid.