Mag de maximale huur met 100 euro verhoogd worden t.o.v. vorig jaar zonder verbeteringen?

Het woningpuntensysteem is verhoogd met 10 punten zonder verbeteringen ten opzichte vorig jaar. Hierdoor is de maximale huur verhoogd met 100 euro.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Aan de hand van bovenstaande gegevens is niet te beoordelen of de verhoging van het aantal punten (en dus van de maximale huurprijs) klopt. Het kan zijn dat er in het verleden een fout is geslopen in de puntentelling, maar het is ook mogelijk dat de punten zijn aangepast omdat de woning in een zogenaamd 'schaarstegebied' ligt: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurwoning/documenten-en-publicaties/brochures/2011/09/30/overzicht-schaarstegebieden.html
Woningen in die regio's krijgen sinds 1 oktober 2011 een toeslag van 77 of 129 euro (15 of 25 punten), ook wel bekend als de "Donnerpunten".

Het beste kun je zelf even berekenen wat het puntentotaal van je woning is: http://www.huurders.info/?id=8362