hoe werkt puntentelling huurhuis?

Vraagje. Ik zit in een flat uit 1980, 2 slaapkamers . Nu staan er ook flats te huur met 3 slaapkamers, nieuwbouw, meer oppervlakte. Hoe kan dan de huur daarvan lager zijn als ze meer punten hebben? Of is dt normaal?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het puntensysteem bepaalt de MAXIMALE huur, niet de minimale huur. Een verhuurder is dus vrij om een bewoner van een groter huis minder te laten betalen. Vaak komt dat doordat die persoon al heel lang in dat huis woont maar soms ook niet.