Hoe vind ik geïnteresseerden voor ons te koop staande, rolstoelgeschikte huis in de regio Utrecht?

Onze aangepaste eengezinswoning, voorzien van een personenlift, komt binnenkort in de verkoop. Uit eigen ervaring weet ik dat er grote behoefte is aan zulke huizen, toch blijkt het erg moeilijk de doelgroep te bereiken. Heeft iemand ideeën? Alvast dank!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoera, deze vraag heeft een serieminnaar!

Het beste antwoord

Dat is ook heel erg moeilijk, want de markt is niet zo groot als je denkt. Een huis verkopen is in deze tijd al heel moeilijk, en mensen die at niet nodig hebben, kopen liever geen volledig aangepaste woning.

Nu ga ik door een goede vriendin in die 'doelgroep' met heel wat rolstoelgebruikers om, en het enige dat ik eigenlijk in zijn algemeenheid daarover kan zeggen is : het aantal huisbezitters in die groep is HEEEEEL erg dun gezaaid. Van de pakweg 30 mensen die ik ken (zelf, partner, beiden of kinderen) met een rolstoel/bed zijn er..........één met een eigen huis, en dat betreft een echtpaar dat al een eigen huis HAD toen hun gehandicapte zoon (nu 16) werd geboren, hun huis hebben laten aanpassen, maar inmiddels financieel al nooit meer aan een nieuw koophuis zouden hoeven denken.

Iemand die rolstoelafhankelijk is, heeft al in minder gevallen dan de doorsneebevolking een baan plus inkomen waarvan je een eigen huis kunt betalen. Daarnaast brengt het bezitten van een eigen huis nogal wat mogelijke kosten met zich mee, die voor een beetje doe-het-zelver geen probleem hoeven te zijn, maar. je raadt het al....er zijn niet heel veel rolstoelafhankelijke doe-het-zelvers. En, ook dat is een feit, veel rolstoelafhankelijke mensen ontmoeten andere rolstoelafhankelijke mensen, en binnen de relationele sfeer gebeurt daar natuurlijk ook één en ander.

Zo wordt het vijvertje waarin je vist dus NOG kleiner ; feitelijk bestaat je doelgroep uit gezinnen met een gehandicapt kind of één gehandicapte partner en een hoofdkostwinner. En dat zijn niet echt gezinnen, in de regel, die het heel erg breed hebben. Het kopersklimaat voor éénverdieners met behoorlijk hoge kosten, is niet best. Eventueel kun je je nog richten op senioren met een toekomstgerichte blik - 'hier kunnen we zo lang mogelijk zelfstandig wonen'.

Puntje bij paaltje denk ik dat het heel moeilijk wordt die hele kleine doelgroep te bereiken, en dat je je woning voor een breder publiek zult moeten laten inzetten. Meerwaarde geven de aanpassingen je huis al helemaal niet ;eerder minder. Hoe triest het ook klinkt, je zult niet de eerste zijn die deze enorm dure en veelgevraagde aanpassingen moet TERUGDRAAIEN (!!) om de woning überhauopt te kunnen verkopen. Maar beréik je iemand uit de doelgroep, dan is het voor die persoon natuurlijk een lot uit de loterij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank! Je uitgebreide antwoord is heel raak. Ons op een bredere doelgroep richten is een wijs advies!

Andere antwoorden (5)

Een makelaar inschakelen,die weten vaak welke stappen ze moeten ondernemen om de juiste doelgroep te informeren over het te koop staande huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
+ werk de juiste manier
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ dat zijn de mensen die het netwerk hebben voor vraag en aanbod
alhoewel een plaatsing op funda ook best kan helpen
marktplaats? funda?
het wemelt op internet van fora voor mensen met allerlei beperkingen, misschien zijn daar vraag en aanbod rubrieken?
het prikbord in de supermarkt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien mag je een advertentie ophangen in het revalidatiecentrum ( Pieter baan als ik het goed heb)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij Pieterbaancentrum zou ik niet doen (forensische psychiatrie), bij de Hoogstraat daarentegen wel. Dat is het revalidatiecentrum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja bedankt die bedoelde ik
Misschien via fora voor lotgenoten waar je actief op bent?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet je advertentie op een forum voor rolstoelgebruikers. Je kunt ook vragen of je reclame mag neerleggen (zelfgemaakte flyer) bij een revalidatietechnisch bedrijf of rolstoelleverancier bij jou in de buurt.