Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer betaal je de huur, begin of eind van de maand?

Op 1 juni 2019 kom ik te wonen in mijn eerste huurwoning.
Nu is mijn vraag, betaal ik de huur voor de maand juni aan het einde van de maand of aan het begin?

Zo kan ik rekening houden met mijn salaris van mei.

4 jaar geleden
20.1K
erotisi
4 jaar geleden
eind maand ervoor
tinus1969
4 jaar geleden
Lees je huurcontract!!! Dit (en nog veel meer) staat allemaal in je huurcontract. Lees dit minstens eenmaal, en zorg dat je dit soort kernpunten onthoudt. Verder is vooruitbetaling normaal.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat hangt af van wat overeengekomen is, maar in de praktijk: altijd vooruit betalen.

Net zoals je ook abonnementen vooruit betaalt, een bezoek aan de bioscoop, pretpark, enz. enz.
(Lees meer...)
4 jaar geleden
Altijd voor het begin van de maand betalen.
Per 1 juni daar wonen, dan wel huren en gaan klussen, moet de huur eind mei binnen zijn bij de verhuurder.

Als je bij een woningstichting gaat huren kan je ze even bellen, mocht je dat willen natuurlijk, om te vragen naar de mogelijkheid van een incasso zodat je er zelf geen omkijken meer naar hebt.
Voordeel: je kunt het niet meer vergeten
Nadeel: je geeft het uit handen, er zijn mensen die het niet prettig vinden/niet willen dat een ander geld kan opnemen ook al is het een te betalen rekening.

Andere mogelijkheid is een maandelijkse betaalopdracht in te stellen. Dit kan je zelf doen bij online bankieren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding